Plötslig feber
Jag är inte förkyld eller nåt, känner mest ohygglig smärta i ländryggen (bråcket? ).
I förrgår em fick jag plötsligt 39,5 i feber..Hela kroppen havererade, kunde inte annat än ligga stilla.
Samma sak igår em, fick plötsligt 39,9 graders feber och det var ingen lek. Trodde allvarligt jag skulle dö på kuppen av smärtan.
Just nu har jag 38,2 i temp men fasar för att det ska stiga..Känns konstigt då jag inte känner mig ett dugg förkyld eller så..
Nån mer som får såna här plötsliga febertoppar??
jag vet inte om det är vad jag vill kalla vanligt för mig, men jag har vid några fall fått feber jag med, utan någon föranledning. Det kan väl ha med fibron att göra tror jag nog?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#1 Ok, tack… Jag har tidigare fått så "det känns som feber", men när jag kollat så har jag inte haft det. Det brukar vara ganska vanligt vill jag ha för mig vid fibro.
Jag blev lite skrämd nästan då jag nu toppade såpass högt, och just nu är det 38,2 grader och inga andra symtomer.
Man blir inte klok på denna åkomma 
nej, det kan man ju trygt säga.. men jag tycker att om det händer igjen nu att du får feberattack tycker jag du skal tala med läkaren om det. När du faktisk har feber kan det vara tecken på någon infektion i kroppen även om du inte har feber hela dagen, så prata med läkaren om det händer igjen tycker jag!

Jag har också fått feber så där utan anledning, liksom feberkänslan utan att ha någon feber. Just känslan av att ha feber är ett av symptomen vid fibromyalgi. För övrigt kanske du har som jag, d v s ständig inflammation i några leder. Jag tar Ibumetin 600 mg (finns bara på recept) 3 ggr/dygn för att hålla eländet i schack och på något sätt tycker att jag blir rörligare av dem. Den tredje tabletten tar jag tillsammans med min Nobligan Retard innan jag lägger mej. Byter helt enkelt ut Panodilen mot Ibumetin när jag ändå måste "puffa" på Nobliganen. (Nobliganens verksamma substans är Tramadol)
Men jag håller med Rita om att du måste prata med läkaren om det. Det KAN ju vara något annat. Det är så lätt att skylla på fibron, men det är betydligt bättre att kolla upp saken för att utesluta att det är något annat. Begär helt enkelt en fullständig blodtest, så att du kan känna dej lugn för att det inte är något annat.
ja, altså en dag eller så utan att kontakta läkare har jag gjärna, men skulle det hända fler dagar i rad skulel ajg tala med läkarn. kan vara reaktion på mediciner som man plötsligen fått.
Det är ju faktisk inte ovanligt att man inte reagerar på något man får utskriven, och efter kanske några år användande kikar brått någon bivärkning fram så man får byta. Det händer ofta, senast med en kompis till mig som fick krampdragningar pga tradolan nu efter 8 år utan någon bivärkning alls, och får pang-sluta!

Det jag funderar på är om du har nån urinvägsinfektion? Detta med feber och att du har ont i ryggen.
Vore det jag skulle jag kolla med VC bara för att va säker på att det inte är njurarna som ger smärtan.
Brukar själv få denna känslan av feber fast det aldrig visar nånting.
Men när du har feber så visar det på att du har nån infektion i kroppen. Kan va leder men jag tycker du ska kolla det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack hörrni
.
Ja blir det en såndär topp i em igen åker jag till läkarns morgonmottagning i morgon.
Det där med blodstatus ska jag be han göra. Det kan inte vara pga läkemedel för jag tar inga, magen är superkänslig för piller.
Dock har jag tagit alvedon på kvällen i ett löjligt försök att få sova några timmar
.
Tack igen för er feedback !!
Nu har jag varit hos läkarn som sa: Inte konstigt du mår som du gör när jag ser provsvaren.. Du har urinvägsinfektion, njurbäckeninflammation, för hög sänka, för mycke vita blodkroppar och bakterier i urinen…
Jag fick antibiotika som aks verka snabbt, men är jag inte bättre till torsdag vill han lägga in mig…Bäst pillren funkar då…
Nu går jag å vilar 
Aha, det var som mongu trodde! (Skarpt öga där Mongu! Impad)
Jag håller tummar att tabletterna får dig på benen igjen, krya på dig fibro!

Ja jag var rädd för att det kunde va så. Det är inte att leka med när man får ont så.
Hoppas nu att antibiotikan hjälper och var vaksam på att du verkligen blir bättre. Det kan lätt gå över i en sepsis (blodförgiftning)om det får hålla på.
Så nu är det vila och vila som gäller för din del. Drick mycket så du spolar igenom njurarna och urinvägarna.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Men usch, ja var rädd om dig och observant på att medecinen verkligen hjälper, njurbäckensinflammation har jag haft och det är sannerligen inte att leka med, jag blev inlagd på stört, förvisso var jag gravid då, det är ju en del år sedan nu, men jag minns fortfarande hur sjuk jag var.