Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5069 ggr
[tantleen]
2010-07-31 15:18
2

OT:Magnesium?

Jag har tagit magnesium nu i 3 dagar och värken och spänningarna i kroppen har blivit mindre.

Är det någon annan som prövat?

Kram<3<3<3

Mettan
2010-07-31 15:30
0

Ja, jag har ätit ett preparat som heter Emgesan. Fick det ursprungligen för muskelkramp för ett antal år sedan. Märkte att jag fick "muskelsvaghet" av mina urindrivande tabletter, speciellt när jag slarvat med Emgesanen. Pratade med doktorn om det hela och fick då veta att jag lugnt kunde fortsätta med Emgesanen och t o m öka dosen.

emgesan får jag på recept, så be din doktor skriva ut det. Det ger nämligen rabatt på högkostnadskortet och kan hämtas på frikortet.

När jag vet att jag ska gå extra mycket, så tar jag extra Emgesan och det brukar hjälpa, så jag slipper ramla, som jag gjort tidigare. Köp inget i affärer eller hälsokost! Jag litar inte på sådant och när det går att få på recept och frikort, har jag helt enkelt inte råd att handla sådant, eftersom de oftast är mer än dyra. Dessutom har både jag och doktorn koll på vad jag petar i mej.

[tantleen]
2010-08-01 19:13
0

Tack för svar!

Kram<3

sissie
2010-08-02 22:48
0

Jag har också provat att ta periodvis magnesium. Testade det då jag fick det som tips för mina ben kändes tunga. Det gjorde susen. Efter ett par dagar så blev det bättre för att försvinna helt efter en tid.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2010-08-02 23:36
0

jag tar lite då och då :) Jag får i bland svåra kramper, och om jag då omedelbart tar en rätt hög dos kalcium/magnesium i några dagar så försvinner det och det kan gå månader innan jag känner något igjen. Min mann har svårighet med kramp i knäna, som håller sig borta om han regelbunden tar Kalcium och Magnesium

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Catwoman
2010-08-03 05:35
0

Mineralvatten typ Loka innehåller olika mineraler och tar man ett glas i sambande med kramper så brukar krampen släppa ganska snabbt.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

sissie
2010-08-03 10:16
0

Mineralvatten brukar innehålla magnesium.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2010-08-03 10:25
0

Fast mineralvatten har aldrig hjälpt mig eller gubben mot dom kramper vi får, det tipset fick jag av mamman till en kompis som själv dricker norskt mineralvatten och har släppt undan sina "trötta ben" problem. En period drack jag upp mot 3 liter om dagen utan en ändra liten gnutta lindring :/ Så jag vet inte vad det är med det som inte fungerar för mig..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
2010-08-03 11:27
0

Jag dricker mineralvatten dagligen och inte hjälper det mig…

Däremot håller jag med om att magnesium funkar Skrattande

[tantleen]
2010-08-03 17:31
0

Tack för era svar!

Jag mår bara bättre och bättre för varje dag som går,så jag kommer att fortsätta att ta magnesium.

Önskar jag hade provat tidigare för hela sommaren (tills nu) har varit fruktansvärd med all värk,yrsel,myrkrypningar i benen m.m.

Sköt om er .kram!Kyss