Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 3817 ggr
fibrogubbe
0

Varmt klimat - Bra mot värken ! ?

Jag har prövat 5 HELA vintrar på Gran Canaria

Se:

http://www.angelfire.com/md/FIBROMYALGI/

Fibrogubben

Hopi
0

Otroligt intressant och lockande!! Men jag kan inte bo nån annan stans pga att jag har djur, hus och sambo.. Så för min del är det inget alternativ, men det skulle helt klart vara rena rama drömmen!!!!Räcka ut tungan

fibrogubbe
0

Men hur mår ni efter 14 dar i värmen och närmaste tiden efteråt?

Hopi
0

Ingen aning, har aldrig varit utomlands så.. Men sommar i Sverige, om det är varmt, då mår jag som allra bäst! Det är underbart! Stor skillnad mot vintern……

Muszimba
0

Jag har varit utomlands sommartid då vi inte alltid har så varmt här uppe i Sverige. Det hjälpte mig så pass att jag inte behövde ta min medicin under den veckan vi var iväg på Kreta -03 och sedan på Cypern -04. Förra året då jag inte åt medicin åkte vi till Samos då det var ca 35 grader i skuggan. Jag trivdes verkligen i värmen och skulle vilja åka till Florida eller Thailand några veckor under vintern för att få värme i kroppen för att lindra min värk som är värre på vintern, men jag har inte råd att åka iväg då jag är timanställd inom vården.

Jag mår som fisken i vattnet redan efter 2-3 dagar i värmen och vill inte åka hem. Mår oftast sämre redan efter 3-4 dagar efter jag har kommit hem från värmen. Önskar att jag hade någon rik sponsor som kunde ställa upp med resekostnaden för 2-3 veckors värmebehandling under den allra kallaste delen av vintern, men har ingen……Gråter

Rita-S
0

du får gifta dig rikt. Jag hörte att nede i balkanlanden så letar dom äfter hustru till sina två prinsar i nåt land med lys och lykta?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Muszimba
0

Jo, visserligen får man leta efter nån sån riking, men jag vill bo kvar i Sverige då all min släkt är här..

Cissit
0

Jag har funderat på att flytta till värmen, men min läkare (hon som forskar om fibro) säger att den förbättring man får när man åker bort till värmen inte är beständig utan att man kan få tillbaks symtomen om man bosätter sig där. Deras teori var att man slappnar av mer när man är borta. Tydligen så förekommer fibromyalgi i precis lika stor utsträckning i varma länder som i kallare. På en föreläsning jag var på hade de gjort ett test med ett tvillingpar tror jag det var, iallafall så var de systrar, från Iran eller något liknande, den ena systern bodde i sverige och den andra i iran och hade lika svåra smärtor o andra symtom. Sen fick de byta plats och båda två blev bättre till en början, även hon som åkte till ett kallare klimat, men effekten avtog som sagt med tiden. Jag vet inte om det är sant men..

Själv har jag ont även när det är varmt, fast om vädret håller sig någolunda stabilt så blir det lite bättre. Direkt värme som bad eller vetekudde hjälper egentligen bättre.

Cissit
0

Fast nu när jag har läst på "fibrogubbe"s hemsida så funderar jag på om det kanske ändå vore nått :) Min läkare säger att Teneriffa har det allra bästa klimatet för folk med smärta, tydligen så har de behandlingscentrum för sina egna innevånare med fibromyalgi därnere också, min läkare går och väntar på att de ska börja ta emot svenska patienter :)

Hopi
0

Åh vad det vore härligt att få åka ner ett tag! Få lite värme o sol! Det är nåt jag drömmer om.. Men har inte råd tyvärr………

TantAlma
0

Jag så länge jag minns mått ganska dåligt på sommaren ivärmen. Fått huvudvärk och blivit trött och håglös.

Men i sommras efter jag fått diagnosen var smärtan bättre och orken också under veckan på Mallorca en i Sverige . Detta trots att jag var där för att hämta min pappa som avlidit under sin semester.

Nu i sommar ska jag till min makes hemland Marocko, får vi se om jag klarar det där med. I staden Fés finns en vatten källa som ska linda smärta vid rematiska sjukdommar. Hoppas jag kan åka förbi där. Annars är vi normalt i norra marocko mitt emot spanska kusten…

ophelia
0

Jag mår betydligt bättre när det är lagom varmt ca 24-26+ även om jag kanske orkar mindre när det blir varmare så är smärtlindringen god.Har konstant värk varje dag.Kan tyvärr inte äta tabletter för då opponerar magen sig.Värst av allt är blåsig fuktig väderlek som vi har gott om här på Österlen.