Känna oro
Att ha fibro är en del av livet men när det tillstöter andra saker då infinner sig en lätt oro.Att min mage har varit ur lag sedan innan jul är ett faktum och efter en rejäl vikt nedgång gick jag till läkare eftersom barnen började bli oroliga.Många blodprov och Gastro och Endroscopi senare så hittades inget.Tyckte jag var rätt skönt för man får ju farhågor.Men min doktor tog semester varvid en äldre läkare tog över och beställde CT scanner och attan också där är något som hon inte gillade så idag ska jag ta nya blodprov och den 2/8 blir det ny scanner så nu är oron där igen.
Fast jag är tacksam att man inte bara har skyllt på min fibro utan faktiskt bryr sig.
Nåja vill väl inget särskilt med detta inlägg än att få skriva av mig lite.
Ha en fin onsdag alla fibro vänner
//Sylvia
Jag skal hålla tummar för ditt blodprov! Själv har jag varit under utredning för min mage i mååååånga år, och förstens efter hundratalls olika prov, gastroskopi, endoskopi, bajs och pinkprov, biopsier och jag vet inte vad kunde läkaren bara säga att ingen prover visar något fel på mig. Så jag lugnade mig själv med "säkert min fibro".
Jag hoppas du får reda på vad som är fel om det är något! Lycka till!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Tack Rita! Tyvärr så var det ju något som inte stämnde förra gången på CT scannern men det låg vid urinblåsan den liksom som puffade upp så det är där det ska letas vidare nu.Tydligen så kan magkramper och annat utlösas även om det sjuka sitter på helt annat ställe.
Men såklart hoppas jag ju att det är något harmlöst.
//Sylvia
Jag vill också skriva att jag håller tummarna för blodprovet !
Själv äter jag Pepsid Duo när magen krånglar. Min kära Mor tipsade
mig om att äta nötter, inte de runda, nu är det hjärnsläpp igen.
Någon känner till detta med nötter för besvärlig mage ?

#3 tack bluemary !
Blodprovet behövs tydligen tillsammans med den ny Dartotomografi undersökningen.Så något skit har de ju hittat men om det sitter utanför eller i urinblåsan vet jag inte.Det konstiga är ju att jag fortfarande har problem med att äta.Bäst mår jag om jag struntar i maten och bara dricker vatten i små mängder åt gången.
Har tappat massor med muskelmassa också .Men vi får se vad det blir av det hela i slutändan.
//Sylvia
Du håller väl kontakten med oss Ophelia ! 

Absolut
//Sylvia

# 6 Hoppas att det går bra med både prover och CT och att det inte är nåt allvarligt.
Bra att läkaren tar tag i det och undersöker för har man fibro så ställer den till det vad gäller diagnoser.
Håller tummarna för dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#7 Tusen Tack mongu..

Så jobbigt för dig ophelia att du inte fått besked om vad du felas.
Jag håller tummar och tår att du med hjälp av blodprov och CT-scanning kan få en diagnos.
Tänker på dig.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

#9 jaha då kom kallelsen till Urologen idag
Så ska jag lämna in ett urinprorov på vårdcentralen som ska skickas till UMAS för undersökning av maligna celler och makrohematuri utredning
Känns som om jag kan behöva både tummar och kramar.
Kram Sylvia
Högar med tummar och kramar till dig, jag hoppas det går bra för dig!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#11 Tusen tack Rita känns verkligen som jag behöver det.
//Sylvia

Tummarna hålles och en masa kramar till dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!