Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 3364 ggr
bluemary
0

Få svar på frågor 2

Bättre rubrik kom jag för stunden inte påSkrattande

För den som har missat så började vi att diskutera
på "vädjan till alla medlemmar" men den blev låst
då det redan finns "att få svar på sina frågor".
Men för att göra det hela lättare så har jag startat
upp en ny tråd som jag hoppas får vara kvar.

Vad har ni för förslag på hur man lägger upp det
hela ?

Man har kanske en fråga från Försäkringskassan och
man har ingen att prata med i sin omgivning.

Men kanske att någon här vet, och har ett svar.
Man känner sig stressad och önskar verkligen att få
veta så att man känner sig lugnare.

Eller så är det kanske något med ny medicin o s v.

Hur tycker ni att man ska skriva så att alla "med-
systrar" förstår att man väntar på ett svar ?

Har ni något förslag ?
Det kom några innan tråden blev låst, bl a från Lilli.
Hoppas att ni har möjlighet att skriva era förslag
en gång till.

Tack på förhand ! Glad

mongu
0

Varför inte fortsätta i den första tråden som du startat om samma sak?

Där har det dessutom kommit nytt inlägg idag.

Genom att starta en tråd till så förvirrar det mer än hjälper. För i vilken tråd vill du ha svar?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

bluemary
0

Det blir så mycket att läsa igenom om man ska fortsätta på
den gamla.

Utan här skriver man vad som gäller.
Så behöver de inte läsa alla inlägg Glad

Mainebusters
0

Hmm, såg inte denna tråd utan svarade i den andra. Ska också tillägga att den andra tråden var bra och informativ, det är inte långa inlägg så det går bra att läsa den tråden. Tycker jag som inte gillar långa trådar! Flört

Ett förslag från mig är att ha en dold grupp, som inte är öppen för alla, och där man kan prata lite. Är man i stort behov av svar på något vis kanske man kunde skriva där? Men det är klart, man kan ju inte garanteras svar.. det är svårt det där. Man kan ju inte svara på allt fast viljan finns.

bluemary
0

En dold grupp brukar ju finnas på många forum och är inte alls
ovanligt.
Det tycker jag låter bra. Glad

Catwoman
0

Kan bara hålla med #1. Det är ju helt vansinne att starta en tråd till i samma ämne när inte den första tråden är låst. Vill man ha svar från andra bör man hålla sig på ett ställe och inte på flera. Då vet man ju inte var man ska svara någonstans. Så detta med två trådar om samma sak är ju hur dumt som helst.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

bluemary
0

Kan vi inte stötta varandra istället för att kritisera ?

Livet är så jobbigt och det här forumet är enda chansen
att få lite förståelse.

Och svaren kan ibland vara ännu värre än i verkligheten.

Men de som hittar varandra - och som vill vara schyssta
mot varandra- har ju PM och mail.
Och det är ju bra {#emotions_dlg.smile}

fibro
0

Jaa, jag håller med bluemary Kyss

Och jag kan tycka att sajtvärden tar bort dessa trådar, de har skapat mer tråkigheter än det var menat..tyvärr.

Catwoman
0

#7 Och jag håller inte med. Tycker inte det var några tråkigheter i den andra tråden. Tvärtom den är rätt så bra.

#6 Vill du ha svar på dina frågor via mail och PM så bör du skriva det när du startar en tråd så alla vet det och då finns väl ingen anledning att klaga när du inte får svar i trådarna. Tvärtom du borde bli glad då du inte vill ha svar i trådarna utan per PM och mail.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

fibro
0

#8 Nej nej, så mena jag inte.. Själva tråden/trådarna hon öppna var ju bra, men det blev inte bra mottaget av andra medlemmar, därav tråkigheter…så mena jag.

Hennes idee´r  är ju bra, så sa jag från början, men det blev ingen bra respons från övriga.

Catwoman
0

#9 Du menar alltså att om trådskaparen inte får respons så är det bara tråkigheter i tråden. Tycker i så fall att det är tråkigt att du inte respektera att andra tycker annorlunda än du

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

fibro
0

#10 Jag lägger inte ner mer energi på att ens försöka förklara, du tycks inte förstå det jag skriver.

Catwoman
0

#11 Det förstår jag då du tycker det är tråkigheter eftersom jag inte tycker som du.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

fibro
0
Catwoman
0

?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

bluemary
0

Catwoman,kan vi inte hoppa över sådana här onödiga inlägg.
de tillför ju inget i alla fall.

Inget annat att skriva om ?Glad

Catwoman
0

Så du tycker mina inlägg är onödiga medan dina inte är det. Då har man dålig respekt för andras åsikter. Tycker du ska ta och skärpa dig lite för allas åsikter är lika mycket värda.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

bluemary
0

Visst kan man diskutera men att bara nysta på och nysta på
gör det hela bara värre.

Så jag tackar för en trevlig diskussion. Glad

Catwoman
0

Så du tål inte höra sanningar?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

bluemary
0

Natti-natti Kyss

Catwoman
0

Sov gott!

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Rita-S
0

Det vore trevligt om man kunne fortsätta med själva disktutionen i sig nu, om hur man lättare kan få svar på sina frågor här inne Glad
Det är en intressant diskution, där allas åsikter är välkomna, även dom som tycker det inte är nödvändig att markera trådar.

Kom bara i håg att om ni vill själv välga någon form av symbol för at markera trådar med detta, så finns där en del som läser med skärmläsare, och om man har tio stjärnar i sin rubrik läser denna upp "Stjärna stjärna stjärna" tio gonger. Värt att ge en tanke i alla fall Glad

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
0

En liten undran - vill inte alla som skriver få svar?

Att många går in och läser en tråd men inte svarar beror väl på att de kanske inte har något bra svar att komma med. Då ska man väl inte behöva skriva "Vet ej" eller något liknande i varje tråd man läst?

Innan man gått in på tråden vet man ju inte om man kan svara eller inte. Ska jag avstå från att läsa för att jag inte är säker på att jag kan svara något vettigt?

Om JAG inte får svar brukar jag acceptera det och lägga ner diskussionen. Det kanske inte var så intressant för andra som det var för mig eller så är det ingen som har ett svar.

Det är värre att få svar som "-ingen aning men du kan väl Googla" Det är ju helt meningslöst. Då blir jag bara irriterad. I så fall är det bättre att svaret uteblir. Att många har läst min tråd är bara trevligt tycker jag.

>>>Malum domesticum<<<

mongu
0

# 22 Javisst vill väl alla som skriver få svar. Men precis som du skriver så är det inte alltid man vet och har nåt bra svar.

Då avstår jag att skriva och hoppas på att nån annan har nåt att komma med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

ja, jag kan kosta på mig att putta upp tråden om det går riktig många dagar och ingen svarar då, men jag forsöker att svara något vettigt om jag kan!
Men jag har ju inte själv hela världens kunnskap om allt innom medicin, lagar, regler och dyligt, jag kan tyvärr inte svaren på allt.

Jag har ju även själv startat trådar där ingen svarar, förens någon medis poppar inn med någon kommentar. men jag förmoder att folk inte har sett tråden, är länge borta från forumet pga fibron, och sen inte orkar gå gjennom fler sidor med nya inlägg att läsa och därmed fokuserar på kanske dom två första eller tillsvarande, eller att folk inte kan något eller menar något om det jag skriver..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Catwoman
0

Alla ställer ju frågor för att få svar, men det kanske dröjer innan någon kan ge svar. Visst vem som helst kan omgående gå in och skriva "Jag har ingen aning". Då har man i alla fall inte fått svar på sin fråga. Tänk om 10 personer skriver så. Då kanske man inte kollar den 11 kommentaren som har svaret.

Det jag menar att bara få en kommentar är inget svar, men några kanske tycker att tråden man startat lever då. Jag personligen väntar gärna på det rätta svaret. Det kan vara värt att vänta även om det under tiden ser ut som ingen bryr sig om min tråd.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus