Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: övrigt-smärta
Läst 4278 ggr
mongu
1

Vädjan till alla medlemmar!

Det finns medlemmar som är synskadade och använder sig av skärmläsare.

Därför är det bra om vi alla tänker på hur vi skriver och vad vi använder för tecken.

Undvik gärna förkortningar, skriv istället ut hela orden.

Användning av olika tecken i text eller rubrik blir lätt fel och kan istället för att väcka intresse för en tråd ge en tvärtom effekt.

Massa punkter i slutet av en mening läses som punkter och det blir inte så bra.

Samma gäller om man använder egengjorda smileysar då de läses som de tecken de är.

Att använda iFokus egna smileysar fungerar.

Genom att sätta bra rubrik som visar vad tråden handlar om så väcks intresset utan att det måste vara markerat med flera stjärnor som jag sett att det blivit på flera trådar.

Det är bra om vi alla hjälps åt att försöka göra så alla kan läsa på så bra sätt som möjligt. Oavsett om vi behöver hjälpmedel eller inte.

Tacksam om vi alla kan tänka till på detta.

Hälsningar

Mongu, Medarbetare.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Ullis1970
0

Hejsan!

Tack för att du påpekade det, jag har själv inte tänkt på det. Jag är en sån som ofta skriver med massor med punkter och förkortningar, men nu lovar jag att skärpa till mej. Klart att dom ska kunna  höra vad vi skriver också utan att skärmläsarna  ska säga punkt punkt massor med gånger.

Tack får påpekningen.

kram

lilli-l
0

Håller med föregående talareSkrattande

Tack för påpekningen, mongu.

Carpe Diem….Fånga dagen

mongu
0

Det är lätt att glömma när man skriver så därför kände jag att det kan va bra med en påminnelse.Skrattande

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

bluemary
0

Undrar hur vanligt det är detta med att läsa med skärmläsare ?

Har tidigare aldrig hört talas om det.

mongu
0

# 4 En medarberare på Hälsa i Fokus använder detta. Den personen är också Sajtvärd på andra sajter.

Bra information om detta hjälpmedel finns att läsa på Synskadade i Fokus. Gå gärna in där och läs.

Exakt hur vanligt det är kan jag inte svara på men jag tycker att det räcker med att veta att hjälpmedlet finns. För inte ska vi väl stänga ute nån som vill kunna delta oavsett om de använder nåt hjälpmedel eller inte?

Ha en bra dag! Mongu.

Mainebusters
0

Det vore bra med en regel på hur många rader det ska vara i ett stycke med. Jag bland annat har svårt att läsa stora stycken. Och det spelar ingen roll om jag förstorar texten. Kanske max 8 rader? Jag hoppar över många inlägg när jag ser att texten är ihoptryckt.

bluemary
0

Självklart ska alla kunna läsa. Inte ska någon behöva
känna sig utestängd.
Det räcker ju med den känsla som man får genom fibro-
myalgin.

Och det är ju nästan alltid okunskap som gör att det blir
svårt för andra och därför bra när vi blir informerade !

Mainebusters
0

Tyvärr så kan man ju inte vara alla till lags. Flört  Men det kanske vore idé med en tråd där medlemmar kunde delge sina åsikter om vad de skulle önska sig av ett inlägg? Vad gäller utseende och innehåll. Jag vet inte, det var en tanke bara.

bluemary
0

Jag har tänkt på precis samma sak som dig Mainebuste.

Och hur man skriver för att visa att man verkligen vill ha svar
på det man undrar eller oroar sig för.

För om det inte går med de extra stjärnorna - som verkade
fungera men inte går att använda - så borde det ju finnas
något annat sätt.

För det kan ju till exempel vara något med Försäkringskassan
som gör att man känner sig väldigt orolig. Och om någon då
kanske kan förklara, eller vet svaret, så kan det betyda oerhört
mycket.

Så en sådan tråd vore väldigt bra, tror att det skulle betyda
mycket för forumet.

Mainebusters
0

Jag började fundera på vad alla stjärnorna var.. trodde först att det var censur. Ha ha!

En dold sajt kanske skulle kunna vara något? Som vi har på Allergi.

lilli-l
0

Man kanske skulle skriva i rubriken ÖNSKAR SVAR eller något, så att alla fattar att man verkligen vill ha svar på det man skrivit om?

Bara en tankeOskyldig

Carpe Diem….Fånga dagen

mongu
0

Jag hade hoppats att denna tråden kunde få va just en vädjan till alla medlemmar.Skrattande

Det andra om svar har ju diskuterats och det finns en tråd där ni redan skrivit ungefär samma sak.

Därför låser jag denna tråd nu.

Ha en bra dag! Mongu.

Inlägget är låst för nya kommentarer