isolerad
Min sambo åkte till jobbet i dag. Han kollade med plogbilen och åkte efter honom, då vägarna här ute på landet blåser igen på ca en minut efter plogbilen varit här.
Han kommer inte komma hem förän på söndag kväll och det känns så trist….jag är helt isolerad, ensam sugen på massa godis och kan inte ta mig från gården. BUHU, visst är det synd om mig, jag kommer att bli tokig i tre dagar ensam. Har ni förslag på vad man kan göra för att fördriva tiden ???

Läsa en go bok, pyssla om dig själv. Ta vara på "din" egen tid :)
Pyssla med sådant du tycker om men aldrig har tid för eller liknande… baka en sockerkaka.. jag skulle tycka det var skönt att få ha lite "egen" tid *avis* ;)

Du får väl vara här inne o skriva! hehe Och så kan du göra dig lite eget godis!
Chokladbollar, dajm, ischoklad eller nåt mumsigt! Så har du ju dina vovvar, det kommer nog att gå fort ska du se! ;) Men det är inte roligt att känna sig låst, att inte ta sig nånstans.. Då vill man ju plötsligt göra allt som man inte kan.. hum..

Nenne har rätt, en bra bok!!! =) Mysigt!!!!

tack för era förslag, jag hatar att vara ensam är det mycket, jag är ju heltisdsjukskriven, min sambo jobbar ca 220 timmar i månaden, kvällar helger osv. Min kompisar jobbar, min familj bor 10 mil ifrån mig.
Jag bakar alltid, i går blev det kanelbullar och mandelskorpor.
Läsa kan jag knappt längre, ligger och läser samma sida om och om igen.
Jag hoppas på att någon modig själ kommer och hälsar på ida.
Anars får jag väl sitta och pärla….börjar dock tröttna på det nu

Pärla..? Vad är det då? Jag vet visst ingenting.. hum.. ;)
Jag är hemma ensam mycket oxå.. Det blir lite tråkigt ibland, men jag trivs ändå bra att vara ensam. Dagarna går så fort tycker jag. Har djuren att hålla på med osv. Men man behöver ju träffa lite folk oxå förstårs! =)
Om du får tråkigt titta på Raske menn, Rödluvan & Vargen! hahaha. Då får du roligt en stund iaf! *asg*

Nämen wow vad fint!!! Inte var det nån dålig bild heller!!! Vad snyggt!!! =) Måste vara jättekul att kunna göra egna smycken! Gör du mer än halsband? Örhängen?

halsband, örhänge, armband, ringar. Massa olika typer av halsband. Jag kanske ska sätta mig och pärla idag och ta lite bra bilder och lägga ut under köp och sälj

ja, gör det! Spännande! Gör du mycket olika färger oxå? Jag är svag för turkost o blått.. 

jag gör i alla sorts färger. Men det har blivit mycket olika nyanser brunt, vitt svart osv. Jag gör lite efter vad det finns efterfrågan på….måste skryta lite…i nov/dec sålde jag smycken för 15,000 fast jag hade köpt matrial för ungefär samma, fast det hade jag ju gjort även fast jag inte sålt något så det jämnade ut sig, annars hade jag gått 15 tusen back i stället. Känns bättre med + - 0
Oooh smycken! :D
Vad du kan hålla på med? är väl svårt att sticka kanske.. jag menar, med nackeproblem o så..
Men läsa tidningar på webben? kika små videosnuttar?
Se en film eller 100? :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#11 Jag är värdelös på att sticka min farmor gav tillslut upp försökenatt få mig att ta efter hennes "pyssel"
Men jag vill inte vara ensam det är det som är så tråkigt plus att jag vill åka och handla massa godis och skräpmat…..bara för att jag inte kan köra någonstans
jo men presis därför jag brukar va matläss på slutet av lönesperioden, strax innan ny lön. Om jag då inte har pängar kvar, men massor av mat i förråd o dyl kan du svära dig på att jag vill ha ALLT möilig annat!

ja precis sånt ät så trist. Jag va och handlade igår, för att slippa köra någonstans idag då va jag ju inte sugen på nått så typiskt. Jag täkte vi har massa mat i frysen, det räcker, medmjölk bröd frukt osv och tidning …över 400 sider bröllopstips…..,men det kollade jag i igår ju !!

Ja men du har ju att planera! hehe! =)

Jo absolut, men det är trist utan sambon ju 
jag kan köpa potatischips tilld ig när jag åker till affären sen?

Vill du det ??? kan du köpa djungelvrål också är grymt sugen på det =0)
Djungelvrål, potatischips… glass? läsk? chocklad?och cigaretter kanske? :)

Ett par kg frukt till skulle du kunna få handla också. Mailar du övr det när du har handlat
Annars har jag nog allt jag behöver…tack gumman, berätta sen också vad jag blir skyldig

Mmm glass.. Vad gott! Ska allt ta lite Tofuline Moccaglass idag! hehe.
Jag skulle så gärna vilja börja med nåt handarbete av nåt slag.. Det är så avkopplande att hålla på med! Gillar att virka o sticka.. Men det var länge sen nu.. Så skulle jag önska att jag kunde göra hundhalsband, egna halsband o örhängen m.m. Och SY, vad roligt det vore att kunna det!!! Önskar det kunde starta en sykurs! Men det är sällan nåt sånt här på byn.. Att åka 10 mil för en kurs varje vecka.. nej, det funkar inte.. Men som sagt, vore kul att göra nåt kreativt!!! =) Inte bara sitta o knacka på datorn.. hm..
Joda lina, skall berätta :)
Kan även scanna bilderna av det så du ser hur det ser ut, då mejlet har det med att messa upp utseendet litegrann ;)

#22 Kalassnällt av dig

#21 Jag har gjort massa egna hundhalsabnd, sytt fast tygroser. Limat på självlysande färg, sytt på pärlor osv osv superkul.
Ang halsband och örhängen till dig själv, det är superlätt och jätteskoj. Bara man har massa fantasi. En bra sida med inspration och pärlor till salu är www.pagoni.se
Lycka till
Så, Lina!
Nu har man shoppat!
*dukar upp på bordet*
8 paket cigaretter, jag hadde inga aning vilket märke så jag köpte Prince light. :)
2 kilo äpplen, röda
2 kilo äpplen, gröna
3 kilo appelsiner
2 kilo päron
1 stor klase röda druver
2 påsar chips, en sour cream and onion och en vanlig salt
2 påser djungelvrål (dom hadde inga fler)
1 2kilos med glass
1 chockladplåt
2 nya filmer (med Brad Pitt! :D)
Oxöron till vovvarna
Räcker? :D Skall trycka inn dom i CDrummen och skicka över fibrosajten till dig nu!

WOOHOOOO kalasnice …..um vad jag blev sugen på massa gott nu. Grannfrun ringde innan och frågade om jag skulle åka och handla hennes bil är i sönder och hon har 5!! hungriga barn hemma. Jag ger mig inte ut och vill helst inte låna ut bilen. Man får planera och rensa i frysen i stället.
Är jag elak som inte lånar ut min bil?
beror ju lite på omständigheterna.. ;) Om hon kör lika bra som en bekant av mig: ôverhuvudtaget inte alls elakt om man inte lånar ut sin bil! Man skulle ju inte lånat ut den till en person man VET kommer köra i gröften!
men jag förstår man inte så gjärna lånar ut bilen oavsett. Oavsett om man inte sitter bak rattet själv står man ansvarig för försäkringsbolaget i fall nåt skulle hända förvållat av den som kör.

linasvovvar: Tycker inte att du är elak för att du inte lånar ut din bil! Man har faktiskt ingen skyldighet att låna ut sin bil! Något måste hon väl ha hemma, så hon kan fixa mat åt sina ungar! Jag lånar inte ut min bil, min pärla, till någon knappt.. Den som jag är såååå rädd om, nej, det går inte! hehe.

jag känner att i detta vädret vågar inte ens jag ge mig ut, jag kan och känner min bil. Hon har aldrig kört den, plus att det kan ju hända saker fast man är en bra förare. Andra människor kan köra på en det är halt och vallar av snö påmer än en meter överallt. Dom varnar fortfarande på radio tv och internet att man verkligen inte ska ge sig ut om man inte måste. Vi handlade häromdagen innan det blev oväder, dom hade ju varnat och det gåller att vara förberedd…..särskilt när man bor på landet

Tråkigt men sant det snöar igen 

Känner igen snövallarna vi har likadana här på Österlen.Kommer inte heller någonstans hoppas det blir bättre i morgon.Vill gå på Auktion då

Oj vad det drivit med snön! vad söööt Julia såg ut på den bilden! ;) Hoppas det inte blir mer snö åt er där nere nu! Det räcker ju!!! =(

#34 Hihi hon ser hemskt liten ut på bilden, stackaren har fuktexem så det är därför hon är röd på benet……..men det har börjat läka efter renrakning, medecin smörja osv osv.
Ja fy det kunde faktiskt sluta snöa nu el iaf sluta blåsa.

#35: Liten ut? hehe Det tycker jag inte direkt.. ;) Men hon ser bara fööör söt ut där bakom snödrivan!
Det är ett elände för dom som drabbas av fukteksem.. Stackarn.. Bra att det börjar vara bättre iaf!

#36, då skulle du sett henne när vi fick henne, hela hunden va röd, varig och utan päls det såg hemskt ut och stank. 8julia är en omplaceringshund ) första månaderna kostade hon mig över 10 000 kr. Bara för hennes exem, men vad gör man inte för som älskade hundarna.
Hjälpte krämen mot din fot ???
Usch, i dag fick jag ty till citodon…..

#37: Åh, stackars Julia! Vilken tur att hon hamnade hos dig iaf, så hon fick hjälp!!!!
Nja, vet inte om jag märkt så mycket.. Köpte iaf en tub Orudis och har smort en gång. Ska smörja en gång till nu snart. Vet inte om jag ska smörja på lite mer kanske, tog kanske för lite..

Hoppas fossingen blir bättre i natt =0)
man får smöra på rätt mycket har jag för mig.. :)

Tack ska ni ha tjejer! Ja, jag ska smörja på lite mer nu ikväll, så kanske det känns bättre! ;)

lina, du får skaffa en kälke till baloo och gå in till hörby när det är sånt väder… ;)

#43 Han har en liten vagn, man skulle kanske sätta medar på den =0)
Hur har du det i snön gumman ?
ang orudisen, så får man inte ta mer änca 7cmpga den verksammasubstansen går ut i blodet2-3 ggr om dagen.Om mananvänder på sommaren får man inte utsätta den behandlande kroppsdelen för solen anki1
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Hallojsan!
du som pärlar…har du ingen hemsida där du kan lägga ut och sälja dina alster, det var ju skitfint halsband ju *L*
Själv pysslar jag också men just står det lite stilla *L* men ska i veckan om jag blir kryare snart och hämta lite grejs som jag ska göra, kan ta kort sen och lägga ut på min pyssel sida på men ena hemsa *L*
http://hem.bredband.net/miagra
Jag vet andra som gör smycken och säljer…Själv har jag gjort innan men orkar inte längre pärla…jag gjorde såna lååånga halsband som man kunde ha hängandes eller vira flera varav och som man kunde låsa fast lite här och där i halsbandet…med olika färger på pärlor och så en berlock av nått slag i slutet…typ dessa:
http://www.pandia.se/Halsband/halsbandLanga.htm
http://kenzaas.blogg.se/110207191422_lnga_halsband_tack.html
http://adseek.se/show/3719?image=4a0825d1f0091e5dbdbdc958b5249dd9.jpg
Så här kan du ha en egen hemsa och sälja dina smycken…
http://www.designme.se/Langa%20halsband.htm
bara för att det är kul *L* jag bygger ju hemsidor så jag kan ge dig tips om du vill…då har du nått att göra då du är ensam och isolerad!!!
//Mia
Om du inte har egen sajt kan jag godprata med mamma kanske hon kan fundera om hon vill ha gjästfolk på sin egen? ;)

#44 ja det är bara att bygga då då ;)
jodå, vi blev framskottade på fredagen, men jag fick vara hemma från jobb. :D

# 46Hej prinsessorna, tack för berömet ! Jag har en hemsida…. som heter www.linasvovvar.se där kanske man skulle kunna lägga ut del halsband. Jag är dock grymt dålig på allt som heter datorer, det är en kille som byggt min sida och det fick jag betala dyra pengar för =0( Han kanske kan hjälpa mig och göra lite ändringar.
Jag har ifs sålt en hel del halsband genom svärmor och mamma. men det är ju alltid roligare och pärla när man säljer dom sen. Kolla in min tråd "äntligen" där finns fler bilder.
Tja!
har klickat in den tråden också och nu ska jag kika på din hemsa och vill du så kan du kika in på min via min profil så får du se hur jag bygger, jag har flera olika länkar i menyn och på länk sidan…på flera av mina sidor (egna) och jag har byggt både företag och privata sidor…Och det är ju enkelt att göra en sida till på din sida som heter smycken så lägger du bara in en maildaress om folk vill beställa och köpa, till att börja med sen om det går bra kan man lägga in formulär där folk kan beställa om man vill…
Fin enkel och stilfull hemsa hade du ju…inte kan den vara så dyr…*L*
Mvh Mia

#50 Jag tycket att 3500 kr va ganska dyrt nu är det ett par år sedan, men men allt det goda i livet kostar som dom säger =0)
Ops, det var dyrt *L* jag tar inte ens så mycket…kanske man tar mera av ett företag men privatpersoner, nej…nej…
Uppdaterar du själv?

Japp det gör jag va inne precis och kollade iom att jag har sålt mina hästar (snyft) så kanske där ist kunnde ligga en sida om smycken till salu !
Tror du det är svårt att ändra ?
nepp det är ej svårt att ändra…gör du i frontpage eller dreamweaver?
du kan först öppna hästarnas sida då om du vill andvända den eller göra en ny blank sida genom att ta bort allt på hästarnas sida, så den är blank på text och bilder, sedan arkiv SPARA SOM och döpa den till smycken…
Då finns hästarnas sida ändå kvar…
sedan lägger du upp bilder och text som vanligt (som du vill) sen öppnar du alla sidor då du sparat smycket sidan och länkar i menyn till smycken så det funkar på varje sidan…markera…hyperlänkar…välj target också…du kan kika hur han gjort på någon sida…genom att markera typ hundarna i menyn och högerklicka - hyperlänk, då ser du hur han gjort och kolla in target också (vars sidan ska öppnas) om han valt _blank eller _top tex. det är nytt fönster eller hela sidan…
messa i min GB om du vill ha mera hjälp…
jag kan hjälpa lina, seriöst, den sidan är fruktansvärd sett med en webdesigners ögon!
är du webdesigner? *L* utbildad eller självlärd…
Inte är den fruktansvärd, tyckte den var enkel och lättnavigerad…kanske såg lite "epig ut" som vi säger men alla gillar inte prål och flash…Bygger en hemsa åt ett företag där jag inte alls tycker den ska se så ut men dom vill ha eldsflammor och sånt *skrattar*
nu vet jag ju inte vad Lina vill ha och det var dyrt med 3500 kr för några år sedan för den hemsan, ja!
Och kan du hjälpa henne och hon vill det så vore det ju jättebra så hon kunde få ut sina smycken…tror hon skulle sälja bra om hon hade sina smycken ute på en hemsa…
Mvh Mia
jo utseendet är bra på den, den är lättnavigerat, men det är dyrt med 3500 för standard mallar.. :) Det är inte utseendet som är "fruktansvärt" på den, utan priset och det man fick för priset..
mm håller med dig där…verkligen…
För mig blir det som att betala 20 000 för en travare att rida på typ? :) Svårt att förklara.. jag tycker aldeles för många webfirma tar för mycket pängar för det dom sälger. Dock förstår jag mycket väl att man skall leva med.. Det är svårt det där, men jag tycker inte det är design att klippa och limma färdiga mallar. Dock om man har designat mallarna själv blir det design igjen. Men att använda färdiga templates från frontpage/dreamweaver tycker jag inte går som att DESIGNA en hemsida :) Inte att mallar och templates är fula websider, men tycker det är en princip grej.. jag är glad jag klarar av gjöra mina egna så jag inte behöver köpa dyra snabb-sidor nånstans :D
Precis, själv bygger jag med divalayers själv och innan dessa har man gjort både i tabeller och ramar…fast aldrig färdiga modeller…vill ha egna saker…
Divalayers är så enkelt man kan flytta grejerna hit och dit ha iframes eller ej…Tyvärr kan jag ej jobba med php eller sånt går ej…men det funkar bra så här också…
sen är det ju lite oliak vad som känns rätt coh ej, just nu är det ju poppis med blog modell på sin hemsa, från början på 90 talet då jag började så var det tabeller i lager med flera olika bakgrunder som var poppis…*L*
Nu ska vi käka tacos…*mumma* men kolla du med Lina, jag tror säkert hon skulle få sålt smyckena om dom låg ute på hennes hemsa…hon är ju så kreativ och duktig!!!
Mia