Hur bor ni ?
Bor ni i slott el koja, i hus el gård, lägenhet el källare ? Det hade varit skoj att veta ? Bilder vill vi hemskt gärna också se.
Lägenhet! Stor sådan, nästan 100 kvadrat med 3 sovrum. Skall ta bilder, vi måste bara städa först 
Just nu ser det inte ut här, vi håller på kasta skräp överallt, och därmed FLYTER det av saker. Vi skall slänga klart, städa upp och sen skall vi fota! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag bor i eget hus, som jag köpte för ca 5 år sen. Då bodde jag här själv med mina djur, men så träffade jag Thomas för 2 år sen, och då dröjde det inte förrän han bodde här oxå. ;) Huset är 4 rum o kök, byggt 1950. Har målat om det från gult & brunt till rött & vitt. Har renoverat endel inne och det är endel kvar oxå. sen ska vi riva ner o bygga en ny altan på baksidan. Den som är nu börjar vara dålig, speciellt taket.. Det hör till en liten söt röd stuga på tomten oxå, men den hamnade inte med på fotot. Kortet är inte taget nu.. hehe Nu är det en massa snö här.. Men snart kommer det se ut så här, med påskliljor m.m. =)
Vilka idyller ni har! Själv bor jag i en trång liten trea med hela familjen… det blir liksom inte bättre än så när man bara har en lön att leva på, maken är arbetslös och jag hoppas vid gudarna att han får jobb snart! Då ska vi också köpa hus!

hade en villa i ramlösa i helsingborg som vi köpte billigt och renoverade upp och sålde för bra mycket pengar.bodde faktist granne med tina nordström (mat-tina).och det är ju billigare att köpa något ute på landet så vi fick precis det vi letat fter.har en gubbet som är it-shef och själv är jag ju frissa så vi har det ganska bra ekonomiskt men det hjälper ju inte när man inte är frisk.fast det är klart att man gråter väl hellre i en rolls- roys än i en folkvagn.haha

Värt är mitt och Demonens hus, linasvovvar? Vi flytter ned!
PS: har ni jobb till oss? ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#10 vi har ganska stort hus ca 180 kvm med mer att inreda. Tyvärr är det väl värre med jobb =0(
Hyr ett hus på 250kvm där halva huset är bostad o halva verkstad och butik.Huset är från början av 1800.Det har varit en rik bergsman som bott här med sitt tjänstefolk…därefter har det varit läkarmottagning och dagis.Ligger mitt emot bibblan som tyvärr är nybyggt…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#12 Wow det lät maffigt, har du någon bild ?
Det ligger lite bilder i mitt fotoalbum ..Där ser man långsidan på huset som är butiken ..Finns en bild på baksidan där jag hade min utställning i somras..Utanför staketet är det promenadstråk till bibblan..Huset ligger i vinkel såden delen som det är lägenhet i är det en stor glasad punchveranda som är totalt omöjlig att ha till något…förr va den oisolerad.Numera är den isolerad och det sitter en balkongdörr där…men den lever fortfarande sitt eget liv då dom gamla englasfönstren med målningar är kvar som original..kallt som satan på vintern fast där sitter 4 jätteelement..Dom har haft dockvrå där när det var dagis..
Trädgården är dock förstörd av att dom haft sandlådor i stort sett hela trädgården så alla vackra blommor och buskar finns inte kvar ..Får vi som vi vill så kanske kommunen planterar lite så småningom.Jag hittade ett gammalt foto och jag har efter det fotot planterat en berså på sin gamla plats .Men det tar tid att få den lika vacker som förr.Sen är det inte roligt att lägga ner pengar p en trädgård som inte är ens egen…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Vi köpte en stuga i somras och flyttade in i sep 06. Än är det mycket kvar att göra men man får gå ett steg i taget. Detta är från den 17/2-07 innan snön kom.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Vi bor i radhus på 112 kv, 4 rok. Har stor trädgård på baksidan med skog i utkanten. Tyvärr finns inga bilder just nu men karln ska få fixa något så ni får se =)

#15: Vad mysig eran stuga ser ut!!! =)
#7: Jättemysigt det ser ut!!! :) Plats för mycket djur! =D
#3: Verkligen idylliskt!! :)
Roligt att se hur ni bor!!! Nu får ni andra visa oxå!!! hehe.