Raw food
Jag ska göra ett försök med raw food. Det är utmärkt att börja med nu när det är så här varmt ute. Jag är ju redan vegetarian och äter ganska ofta veganmat också, men är övertygad om att raw food är den optimala kosten för hälsan. Det är väldigt många som blivit botade från sina sjukdomar med hjälp av denna kost, även fibromyalgi.
Kanske någon av er också vill försöka?
Kan man bli botad från fibro?

Ja, det finns det folk som blivit med denna kost.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Fibromyalgi/
Här står det att det inte går att bota.. Men att kunna lindra sjukdomen är ju en annan sak.

http://www.rawhealing.com/myrawstory.html
En av berättelserna.
Orkar inte läsa engelska.. det finns säkert undantag som i allt annat, men jag personligen tror inte på att man kan bota det. Men lindra symptomen kanske. Nu har jag inte fibro (endast myalgi) själv, men kanske någon som har det, har någon åsikt om detta?

Jag har provat en mängd olika kost, träning och olika "livsstilar" för att anpassa mig efter värken.
Jag håller det för lite "otroligt" att en kronisk sjukdom går att få bort. Möjligt mindre besvär eller mindre aktivitet … Men inte få bort. Vid lindriga till medelsvåra besvär går det alltid att i perioder må bättre eller sämre. Kanske till och med förhindra eller fördröja utveckling av besvär - Men sen finns det besvär som vida är förbi lindriga/medelsvåra besvär. Då är det ofta dags att kontakta verkligheten och försöka finna sig i en del saker som tagit över systemet.
En mängd olika symptom och tecken finns i många andra tillstånd/sjukdomar/opassligheter som besvärar en mängd människor. Därför tror jag att det finns människor som går med fel diagnos, lika mycket som de som inte fått någon diagnos ännu. Båda alternativen är lika illa och behandling/omvårdnad av faktiskt tillstånd/orsak fördröjs eller uteblir.
OM någon blir "Frisk" från fibromyalgi, då är sannolikheten stor att det från början är en felaktig diagnos. Det är ofta på grund av de många olika symptomen som dyker upp också lätt att missa andra saker om övertygelsen från början är fibromyalgi.
Det är precis här i de har fallen som det är en brytpunkt i teori/praktik/faktum/mm. Just här är ett vägskäl och det är just här som en mängd spekulationer uppstår och skapas runt om fibromyalgi.
Samtidigt kan jag inte säga att det INTE går att få bort fibromyalgi i framtid eftersom det pågår utredningar om sjukdomen i nutid och framöver. Ingen hade varit lyckligare än den som är drabbad.