Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1774 ggr
bluemary
0

Gnälltråden

Hoppas det är o.k. om jag startar en s.k. "gnälltråd"
där man skriver precis vad man vill och vi vet att alla
förstår.

Jag har ont i höfterna och benen så jag håller på att
gå sönder.
Det är en röra utan like här hemma.
Hundarna ligger och sover på sängen (de fäller) och
resårlakanet har åkt av så nu så måste jag få bort
allt hundhår.
Det är tomt i kylskåpet.
Jag hittar varken läsglasögon eller fjärrkontrollen.

Men jag orkar ingenting. Vill ingenting. Skrikandes

Nästa !Skrattande

fibro
0

Idag har jag haft så ont i mjukdelar och skelett, benen bär mig knappt, migränen är snart ett faktum…

Så trött att jag inte fatta att jag kört fel, förrän jag var flera mil hemifrån då jag skulle åka hem från sjukgymnasten…

Känner mig deprimerad, har ingen lust med nåt, skiter i maten idag, skiter i allt…

Kanske blir det en bättre dag imorron…kanske… Obestämd

bluemary
0

Jag mår rent ut sagt s* på det sätt som bara ni förstår. Det är en kombination av baksmälla utan huvudvärk, influensa och illamåendet som man känner när man har ätit dåligt. Om man ändå kunde begripa varför man mår så här, orkar bara ligga på sängen och må dåligt,något
mera blir det inte.
Kanske att det beror på dessa ständiga väderomslag
med sol i några timmar och sedan regn och så håller
det på.

Hur går det för er i dessa omslag ?????

TjockaBerta
0

Nu börjar jag tröttna på detta "sommarväder". Jag fryser och fryser och fryser. När ska solen och värmen komma egentligen?

>>>Malum domesticum<<<

forsynthia
0

Sov väldigt dåligt flera nätter i en rad. Det blåste mycket, vinden tjöt och tog  med sig  allt som  icke  var bundet………..och min värk; nacke ,höfter,armbågar ,händer och den dagliga  huvudvärken.

Igår kväll gick jag och la mig och tänkte ; jag har inte sovit på flera nätter  så i natt kommer jag att sova härligt 3-4 timmar i ett sträck…….jo……jag lyckades somna nästan direkt…….men..men………vaknade  av ett "otrolig oväsen" då var det min lagvigde som snarkade ,trots ett väl utformad snarkskena.

Sedan kunde jag inte somna om, efter flera timmar lyckades jag somna och prick klockan 6 var jag vaken. Tyvärr, jag är en sådan människa, att jag har svårt,att sova på morgonen. Jag har tid och möjligeten till sovmorgon men kan inte sova på morgonen.

Sååå, visst är jag dubbelt  trött av den eviga  tröttheten av fibro och trött för  att inte har sovit bra på några nätter.

millan62
0

Här kommer mer gnäll…lockkänslan för öronen driver mej till mer vansinne om möjligt…domningar…onda leder…hjärtat som går i otakt.Är det konstigt att man blir livstrött emellanåt????????Men som sagt…imorron kanske vissa saker är bättre…eller värreFoten i munnen

bluemary
0

Idag är jag sur för att jag måste göra alla ärenden inför midsommar.
Ska köpa mat och dryck, blommor så att det blir fint och så måste jag
röja upp här hemma. Måste och måste men det är roligare om det är
städat och pyntat med blommor.

Även om vi åker iväg nu 11.00 så är det nog redan mycket folk och
att handla på stormarknader gör att jag får så ont i benen efteråt.

Jag vill inte göra allt det härSkrikandes Tänk om man hade en butler som för-
beredde allting, lagade maten och diskade efteråt.
Det vore något !

Rainpebble
0

Jag har tandvärk..i foten..

Jag är mycket för ung för att ha såpass lång sjukdomshistorik som jag har.

Dygnet innehåller för många timmar och för många hinder

Mosaik02
0

inatt instämmer jag i gnällandet……

har fruktansvärt ont i natt speciellt i ryggen och lilltån har en liten skavsårsblåsa som gör nåt så in i h….. ont Rynkar på näsan

och jag instämmer i att dygnet har för många timmar och för många hinder

Sagolika
0

#8 Prova Xylocain bedövningssalva på tån.