Is som smärtlindring ?
Jag går två gånger i veckan till en kiropraktor för rygg och nacke. Just detta hör nog kanske inte ihop med fibron, men jag vet inte. Men nu till frågan: har ni någon gång använt i som smärtlindring ?
Jag fick med mig en ispåse hem som jag ska använda 15 min. varje timme. Jag pallar inte detta, jag håller på att frysa ihjäl. Så provat har jag, men inget för mig.
Hur har ni det, provat ispåse ???
Jag har fått ispåse på och runt huvudet… det skulle lindra huvudvärk/ migrän/ ingen visste vad det var egentligen…
Det var fruktansvärt kallt och det kändes som om hjärnan frös till is
Däremot har jag hört en som hade ont i knät och la på isomslag att det hjälpte. Det kändes varmt efter en stund..
det är nog som mycket annat; individuellt
???
nä, jag håller mig till min bästaste vän: Vetekudden!!!

Om det ska va värme eller kyla är så individuellt. Sen ska man aldrig lägga is direkt på huden utan alltid ha nåt emellan.
Samma ska det inte va på för länge med risk för köldskador.
Ofta kyler man en akut skada. T.ex. stukad fot osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag opererade axeln i november och väntar på en till operation. Använder isförband nästan dagligen mot smärtan där och det hjälper MIG jättemycket! Knepet är att ha på det ca 15 minuter och sen ta av det så att blodet strömmar till igen och det blir varmt..
Mina kylförband lägger jag i ett speciellt skydd med kardborreknäppning innan jag tar på mig det men jag gissar att det skulle funka bra med en tunn andduk eller ett klädesplagg också!
Lycka till =)

En inflammation ska aldrig behandlas med värme. Då sprider den sig.
I andra fall får man väl själv avgöra om det är värme eller kyla som ger bästa hjälpen.
>>>Malum domesticum<<<
Har hört att det finns "kall" eller "varm" huvudvärk. Min migrän mår bättre av kyla….kanske all värk är kall eller varm…man får prova sig fram. Men vara försiktig naturligtvis! Att inte värma inflammationer har jag hört….jag har inflammation i svanskotan, kanske ska lägga på lite is…det känns som om det skulle vara skönt!