Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 2391 ggr
linasvovvar
0

Arbetsträning !

Jag arbetstränar för 4 gången, men för 1 gången så funkar det, jag blir inte sämre. Kan det va så enkelt att detta jobbet passar mig ??

• Hur har ni andra upplevt era arbetsträningar ?
Rita-S
0

Oj, men va bra, berätta nu då! :D

Min arbetsträning i Norge kom inte alls i gong. Jag flytte hellre hit til Sverige och satte i gong i fullt arbete. Kostade mig bra mycket men jag slet mig gjennom det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

#0  Skrattande Men vad kul!! Har du hållit på länge, Vad gör du, hur mycket…berätta mera :)

Jag har inte kommit så långt som arbetsträning än, men ser fram emot att få prova nåt. Jag vill ju så gärna kunna jobba med nåt….

bluemary
0

Hej ! Jag använde dessa ord som sökord på nätet och upp-
levde att de verkade oerhört negativa till detta, bl a i Läkar-
tidningen o s v. Klarade inte att gå igenom alla men när jag
har en bättre dag så ska jag gå igenom och se vad det blev
för svar. Jag hoppas ju förstås på att svaren ska vara positiva
och att det kan hjälpa oss. Går igenom när jag har en bättre
dag. Kanske att någon annan orkar gå igenom ? Med vänliga
hälsningar från Anette

linasvovvar
0

Jag arbetstränar inom behandling, jobbar just nu med bl a missbrukare och jag trivs  så bra. HAr varit igång sedan början av augusti och ska hålla på till slutet av nov, men hoppas på att få förlängning.

Vill gå en KY utbildning senare och utbilda mig inom detta.

Just nu är jag uppe i 12 timmar i veckan 4 timmar 3 dagar i veckan och varierande arbetstider och detta passar mig utmärkt.

fibro
0

#4  Det låter alldeles förträffligt för dig :) Jag hoppas verkligen du får fortsätta med detta, det verkar ju funka kanon….

Lycka till  Flört

lakrits69
0

#4 Vilken typ av ersättning får du när du arbetstränar?

Kan du försörja dig?

linasvovvar
0

#6 Jag får rehab ersättning den är den samma som min sjukersättning. Hade aldrig kunnat försöja mig på mina pengar jag får av FK, tackar gud för att gubben också har en inkomst. För det är rent ut sagt löjligt att dom tror att man kan överleva på dom pengarna !

lakrits69
0

# 7

Arbetstränar du fortfarande?

Har du rätt till någon ledighet i sommar?

TjockaBerta
0

Jag skulle arbetsträna förra sommaren. Jag tog tåget till stan, restid ca 1 timme, satt och lyssnade på någon som talade i ca 2 timmar med paus och avslutade med att ta tåget hem igen. Restid ca 1 timme.

Dag två grinade jag av smärta när jag väl var hemma på eftermiddagen vid 4-tiden. Det var bara raka vägen i säng, rör mig inte och massor av smärtstillande.

Min handläggare sa att jag skulle avbryta efter andra veckan. Då stod jag och skakade i hela kroppen av stress. På samma sätt som när jag blev sjukskriven hösten 2006.

Den enda tablett som hjälpt mig finns inte att förskriva längre så jag hankar mig fram med sämre smärtstillande nu.

Det är totalt ohållbart. Jag klarar inte 2 timmar om dagen i två dagar men i januari sa man att jag var frisk och skulle över till arbetsförmedlingen för att söka arbete på heltid.

Läser de inte sina egna papper och utredningar?

Så har det varit varje gång jag fått en ny handläggare och det är ofta. De börjar med att jag ska arbeta heltid och efter en tid inser de att jag borde ha permanent ersättning. Det står på många ställen i mina papper. Men då är det dags att byta handläggare igen och så börjar det om med "arbetslinjen" igen.

>>>Malum domesticum<<<