Sovdagar
Har ni också "tröttedagar" med jämna mellanrum ?
Idag skulle jag ha haft tvättstugan men har bara kört
en endaste maskin och klockan är 18.20. Har 4 maskiner
kvar.
Och trots att jag sovit nästan hela dagen så är jag lika
trött för det.
Så nu är jag sur och grinig och tycker att hela dagen har
gått, har tagit medicinerna i onödan och så all tvätt
kvar.
Det blev mycket gnäll det här men vet att ni är så snälla
och förstående.
Visst har man dagar då man är tröttare än tröttast. Men jag brukar i alla fall försöka göra något nyttigt innan jag faller för frestelsen att lägga mig. Annars brukar jag få en otrolig prestationsångest, det är precis som att man inte unnar sig själv att ta det lugnt när man som bäst behöver det.
De värsta trötthetsdagarna är när jag jobbat utöver min förmåga dagen innan. Men så är det ju alltid, och då försöker jag ta det lite lugnare och vila mycket dagen efter.

Känner igen det så väl, sov hela dagen igår varav lite tid framför datorn..var så seg i kroppen och hade ont. Till slut satta jag mig på golvet och grät. Hela dagen hade gått och jag kände mig helt missnöjd..Som tur är kommer det bättre dagar.
Hoppas du får en bra- dag snart! Då lite mer ork kommer fram, håller tummarna för det för jag vet hur jobbigt det är med dessa trött -dagar:/
Idag var jag lite piggare men saker som tvätten ger mig ångest var ett tag sen jag tvättade nu och har inte haft någon ork att vika in det- nu ligger nytvättade kläder i flera IKEA kassar och ett nytt berg har skapats i tvättkorgen…halkar efter med allt..och så denna värme.. Nu har jag me gnällt av mig:)
Men försök ta det lugnt och andas, förhoppningsvis har du samlat kraft som du kan ta av imorgon:)

Har nu haft två dagar i rad som jag har sovit bort pga värk och trötthet:( Tror att det känns extra tungt att känna så här, när det är sommar och allt.Det är bara att hoppas på bättre dagar!

Just sommaren…då alla är ute, solar och spelar kubb osv…
Själv är jag inne, sover bort dagen och längtar ut
Det är inget konstigt med att man behöver en eller annan sovadag ibland,svår trötthet och att man har lätt att bli helt utmattad är vanligt vid fibro.
~ mayolica ~

Känner igen mig så väl!!
Vissa dagar är det som om man bara vill gråta, hela kroppen värker och den känns som bly
Och så den här tröttheten..och jag tycker att det är så jobbigt ibland för jag har inte heller någon lust, blir helt handlingsförlamad! Kan liksom inte för mitt liv ta mig för något.. Och då blir jag och tänka " att är jag bara lat..det känns så, men jag vet ju innerst inne att smärtan och den förlamande tröttheten är de som sätter käppar i hjulen!!
Men det tror jag är ganska vanligt att man tycker att "det är ju jag som ska ta hand om hushållet", men jag är ju inte hemma, sjukskriven för skojs skull!
Dom säger att man skall acceptera och lära sig att leva med fibron, men jag har såå svårt för det..och många dagar blir ju trött/sovdagar och man kan inte göra ett dugg åt det! Inte ett enda dugg
Så..nu fick även jag "gnälla" av mig!
Kram på er allihop och skönt att man inte är ENSAM om att känna så här!
Lilli
Carpe Diem….Fånga dagen
Bra skrivet Lilli !
Glömde att ta upp detta med röran. Jag går upp och stökar till,
sover och så håller jag på.
Och hur ser det sedan ut när jag kvicknat till ?
Jag blir gråtfärdig. För hur ska jag orka städa upp i denna
fullständiga orkan ?
jag arbetstränar på ett dagis 4 timmar om dagen, när jag kommer hem är jag precis slut sover ett par timmar trött hela eftermiddagen och kväll får ont i magen bara jag tänker på att jag måste laga mat eller gå ut med hunden. på helgerna när jag väl är ledig så är jag jätte trött. vet inte hur länge jag orkar med arbetsträningen men jag kämpar på för jag vill ju gärna kunna jobba lite.
Nu har jag fått skriva av mej.
När jag har mina värstingdagar och bara sover så tänker jag
på er alla som har tvingats ut i arbetslivet. För mig är det
fullständigt ofattbart hur ni orkar er igenom.
Jag blir ju däckad dagarna efter bara av att åka och storhandla.
Men allt beror på att de som bestämmer inte förstår och kan
sätta sig in i hur vi har det.
Om de har feberkänsla, ont i kroppen och inte orkar någonting,
nog stannar de hemma.
Men vi som har dessa symtom i kroppen konstant finns det då
ingen försteåelse för.
Idag har jag haft en "sovadag" Fast det är inte så konstigt att man blir trött efter att ha varit borta i två veckor.
Dessutom brukar jag ha som mest energi en -två veckor fram till fullmåne,har då oxå svårt att sova. några dagar efter fullmåne brukar det vända och jag blir jättetröt o kan sova hur mycket om helst. Så nu är det en naturlig "tröttperiod" för mej,men snart kommer det en ny piggperiod oxå.
~ mayolica ~

Om jag av någon anledning tvingas vara igång en hel dag räknar jag med tre dagar för återhämtning. Sen kan det ju hända att man däckar utan att man gjort någonting speciellt, dålig dag bara.
Får inte kroppen sin vila vet jag att det kommer att straffa sig efteråt.
Jag undrar också över de som arbetar. Ni har ju även tvätt och matlagning och såna sysslor att ta itu med efter arbetet. Om jag skulle dammsuga hela lägenheten en dag (vilket jag inte kan) så blir jag liggande dagen därpå. Kan man ringa sig sjuk då eller hur får man ihop sin tillvaro.
Max en aktivitet per dag, vila en eller två gånger om dagen och någon vilodag per vecka. Jag försöker hålla en dag ledig i almanackan för att kunna återhämta mig på.
>>>Malum domesticum<<<
Det känns svårt att förstå varför det ska vara så här, varför
man blir så oerhört utmattad av vanliga aktiviteter.
Om jag ex tar bilen till stan och gör 4-5 olika ärenden så
vet jag att jag somnar vid hemkomsten och kan sova 4-5
timmar. Även dagen efter är svår.
Nog undrar man varför det ska vara så här ?