elektrisk muskelstimulation ?
Fick ett tips om att detta kanske kunde vara bra för mig som har en väldigt svag rygg, men för ont för att kunna träna.
är dock lite skeptisk.
Någon som har använt ett sånt här bälte?
Du menar bältena som vibrerar och de i reklamen säger att
man ska få plattare mage ? De har även börjat säljas som
TENS.
Om det är de du menar så har jag använt dom i 3-4 år och
tycker att det är jättebra. Speciellt när jag ont i slutet av rygg-
raden vid svanskotan, då är det helt perfekt.
Och det får ju musklerna att slappna av. Så jag tycker att de
är bra.
Japp det är ett sånt jag menar!
ska nog köpa mig en 
De finns på Claes Ohlsson och så kan man skicka efter.
Hoppas att du kommer att trivas med den och att den dämpar
värken!
Har någon provar de s.k. "riktiga" EMS =electric muscle stimul. apparaterna som finns hos olika nätfirmor? På inflammerade muskelfästen och skadade (bristningar) senfästen?
Jag såg att någon hade köpt en ultraljudapp för hemmabruk, men hur är det med EMS. De TENS bälten som ni nämner ovan lär (om det är sant) endast ge stim på de nerver som leder smärta. (Bra så iof sig)
Med en EMS får man betala mer men man ska få stim av nerver som drar ihop muskler på ett annat sätt så att blodkärlen vidgas och ökar i antal med tiden, blodcirkulation ökar och en läkning påstås uppstå om den används dagligen. Kanske inte en ren bristning tål detta då skulle ultraljud vara bättre.(Men mycket dyrare apparat)Sådant används ju inom idrotten.
Är det någon som använt något av dessa som kan kommentera?
Jag är inte en person som säljer utan en som undrar om det är värt att prova? Har själv alltid besvär med ansträngningsutlösta muslelfästesinflammationer och nu som 50 plusåring en svårläkt bristning i supraspinatussenan på axeln. Svårläkt kanske på grund av hypotyreos (som jag förmodligen har) eller fibromyalgi (vet inget om det hos mig själv) eller båda…Men ni är kanske yngre och inte belastade av samma orsaker?
Hej och Tack!