Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 4106 ggr
gummsan111
0

någon som vet något om tryptizol

Jennifersthlm
0

vad vill du veta??

[moamaja]
0

Jag har ätit tryptizol under många år och det har hjälpt mig först och främst med att kunna sova lite bättre, men även tagit bort en del av värken. Märkte tydligt vad den gjorde när jag minskade på dosen. Har ätit 50 mg till natten. Detta är en ganska låg dos. Man får dock trappa upp den och inte starta med denna dos på en gång. (biverkningar)

Simson
0

Jag har den sedan flera år och då för kramperna. När jag inte äter den ligger jag och försöker parera alla ryckningar så jag får ont av de ansträngningarna istället. =) Skulle inte orka vara utan den tabletten.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

mongu
0

Undrar också vad du vill veta om Tryptizol.

Själv har jag den för att kunna sova bättre och för att kapa en del smärtor.

Det är vanligt att man får den för just sömn och smärtor som inte vill ge med sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[tantleen]
0

Jag har tagit  tryptizol  i ca.10 år.(mot värk och bättre sömn)

Har ökat sakta,sakta och dom senaste åren har jag tagit 45 mg till natten.

Har försökt att "trappa ner" men då blir värken genast starkare och sömnen lidande.

Kram

Mainebusters
0

Har testat Tryptizol, och aldrig mer. Fick hemska myrkrypningar i benen, vilket tydligen är vanligt. Sedan fick jag Atarax till sömnen istället. Mycket bättre för mig.

[tantleen]
0

Jag fick också myrkrypningar dom första 2-3 veckorna+en hel del andra biverkningar.

Men jag är glad att jag fortsatte,för dom har hjälp mig mycket.

Vi reagerar ju helt olika på medicin,det som passar en person,passar inte en annan,man får prova sig fram.

KramKyss

knas65
0

Jag har provat dem och jag fick kroppen full av vätska…

Har aldrig haft problem med det förr.

Så det enda jag märkte av var svullnad,,,,,,,,,,

Mainebusters
0

Misstänker att jag fått mitt första ryggskott.. har Tryptizol hemma, kan man använda det? Och isåfall kan man ta det tillsammans med Alvedon?

[tantleen]
0

Tryptizol är ingen(akut) värkmedicin som tex alvedon,ipren,voltaren m,m…

Om jag vore du så skulle jag ringa läkare eller sjukvårsupplysningen.

Mainebusters
0

Citodon hjälper inte, och enligt Fass så är Tryptizol medicin mot bland annat ryggskott och diskbråck. Nervsmärtor. Har också smärta som går ner i ena benet vilket är vanligt vid ryggskott.

mongu
0

# 11 Tycker du ska prata med din läkare innan du börjar använda Tryptizolen när du har ryggskott.

Det är inte så man brukar använda den medicinen utan vid mera långvariga kroniska smärtor. Samt för att kunna somna bättre osv.

Så är det dessutom ditt första ryggskott så ta kontakt med din läkare o få rätt medicinering från start.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mainebusters
0

#12  Jag har ju redan Tryptizol hemma för smärta, fast på andra ställen. Kan ju inte skada att testa ialla fall.. håller det på några dagar till så ska jag söka. Men ikväll så tar jag nog en Tryptizol ändå för att testa. Det skadar inte, jag har ju ändå fått dem utskrivna till mig, så det är ingen annans medicin jag tar.

Mainebusters
0

Nu har jag ringt 1177 och har fått en tid senare, de sa som du #12 att när det är första gången så är det bra att det blir kollat och att jag får rätt smärtlindring..

mongu
0

# 14 Va bra att du blir undersökt av läkare.

Visst kan man få Tryptizol när man har smärta. Det har jag också men inte den typen av smärta som ett ryggskott. Då behövs en annan typ av medicin.

Ha en bra dag! Mongu.

Mainebusters
0

Det är ischias.. fick inga nya medikamenter, men jag kunde ta två Citodon vid behov. Antiinflammatoriskt går ju inte då jag har astma.