Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 10926 ggr
kajsa-kavat
0

Provat Arcoxia ?

Jag har börjat med en ny medicin som heter Arcoxia. Fick den för att det visat sig att min ländrygg är utsliten och jag inte fick fortsätta med min gamla medicin.

Det visar sig att ländryggen är otroligt mycket bättre, och även fibron.

Tabletten är stark för magen, men jag kombinerar den med magmedicin, och det fungerar super. Tabl. är inflammationshämmande och smärtstillande.

Väl värd att prova kanske ? Enda nackdelen är att tabletterna är väldig dyra, en ask om 80 eller 90 tabletter kostar över 800 kr.

Rita-S
0

Jag har inte provat den, inte ens hör om den! Vad är det som är i den då?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kajsa-kavat
0

Det verksamma ämnet heter Etoricoxib. Jag hade heller inte hört talas om den här medicinen, den är helt ny och ges till patienter med artros, rematoid artrit, ankyloserande spondylit och gikt. (står i bipacksedeln)

Dyr, men kanske väl värd att provas. Jag har både fibro och artros, och mår mycket bättre.

majsam
0

Jag fick arcoxia för en envis inflammation i min armbåge (tennisarm) och åt den i 10 dagar men kände inte någon effekt på övriga kroppen. Fast det kan ju ha berott på att jag var tvungen att fortsätta jobba hårt under tiden.

Däremot har jag ätit voltaren (diflofenak) i ganska höga doser ca 2 gånger för samma arm, eftersom den fortfarande är lite dålig, och varje gång jag tagit ca 150mg/dag i en vecka så har det konstiga skett att min vanliga fibro-värk blivit bättre och huvudet har känts "klarare". (Jag är nu hemma och kan vila under dagarna) Jag vet inte om det bara är en slump? Eller om fibromyalgi kanske ändå är någon sorts dold inflammtion i kroppen? Ska tillägga att voltaren inte har någon smärtstillande effekt på mig om jag bara tar den då och då mot värk, utan det är efter minst ett par dagar som förbättringen har skett.

Skulle vara jätteintressant att höra om det är fler som har de här erfarenheterna av anti-inflammatorik medicin!