Väder påverkan???!!
Hejsan vill kolla med er andra! jag har läst att fibron är lite väder känslig… att man mår bättre i torr värme o sämre i kallt o fuktigt klimat, jag mår lika dåligt o ha´r lika ont spelar ingen roll vilket väder det är ute!! nån annan som känner igen sig? just nu har jag ett skov fast det är sommarväder ute… handlederna och benen värker o bränner, har även en fläck runt vid höger höft som värker,bränner o är lite avdomnad, neurologen sa att det var en nerv som var i kläm, minns inte vad han sa att det hette… jag har såna problem med brännande smärta och domningar speciellt i benen… har gjort en Lumbalpunktion och får veta om ca 3 veckor om den visade något.

Hejsan!!
Jag känner så väl igen mej i det du skriver. Jag har också en fläck vid höger höft som värker, men även händer, armar och armbågar.
Ländryggen jäklas en hel del den med. Det jobbiga med värken är att den kommer o stannar kvar vilket väder den än är. jag brukar kunna lindra värken för ett ögonblick med heta bad.. men, så fort man stiger ur badet så är värken där..som ett plåster…som inte vill lossna..
Jag får otroligt mycket mer ont när det hänger åskväder i luften. och oftast en dundrande huvudvärk med. hatar sjukdomen, men kan inte bli av med den. man får lära sej leva med den.. vare sej man vill eller inte. Min fibro är mycket väderkänslig tyvärr. Funderar på att skicka fibron till statsministern. för honom gillar jag inte alls…
*kram på dej*..
som vädret är just nu på västkusten så mår jag verkligen skit ena dagen är det 10 grader varmt för att nästa dag är det 20 grader varmt just temperaturskillnaderna är svåra för mig och det ger ökad smärta och stelhet sen reagerar jag även väldigt på när det ska bli regn eller dimma
jag mår som allra bäst på sommaren då temperaturen håller sig runt 25-30 grader och då minst i 1 vecka tyvärr är det väl rätt sällan som vädret är så stabilt här i Sverige
just nu så har jag mest ont i höfterna och ryggen en molande skärnade skitjobbig smärta
Värst tycker jag det är innan åska, vi med fibro är ju väder-
experter och vet ju 24 timman innan vad det blir för väder.
Men dygnet innan åska så känner jag rejäl influensakänsla
och är helt "däckad". Hela kroppen "brinner".
Vi borde jobba inom vädertjänsten !