Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2478 ggr
[tantleen]
0

Värmeslag?

Hejsan!

En lite udda fråga kanske,men jag undrar om det är flera än jag som har svårt att "tåla" sol och värme?.

Innan jag fick fibromyalgi kunde jag vistas i solen hur mycket som helst,men nu blir jag alldeles yr,hjärtklappning, knallröd i ansiktet m,m om jag bara sitter i solen en liten stund.

Även i skuggan om det är extremt varmt så får jag dessa symtom,jag dricker rikligt med vatten men symtomen kommer ändå.(det känns som hela kroppen kokar)

Det är som om "termostaten" i kroppen inte riktigt fungerar som den ska.

Kram Lena

kajsa-kavat
0

Du beskriver precis känslan som jag också har, tål inte för varmt eller för kallt. Ibland kan jag också tänka att det är fel på "termostaten" då svetten lackar, när ingen annan tycker det är varmt.

millan62
0

Jag sa precis häromdan när jag satt på altan "orkar inte ens sitta i solen längre".Har jag huvudet i skuggan och kroppen i solen går det en liten stund…men som sagt…ingenting är längre som förut..SkrikandesBlir jag brun är det väl rost…haha för här äre bara kallt &regnFoten i munnen

[tantleen]
0

Ha,ha ,ja,det finns ingen risk för värmeslag ännu.

Men det är tråkigt att inte kunna vistas i solen som förr,men nu vet jag ,att jag i allafall inte är ensammen.(tack för era svar)

Kramar<3<3<3