Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1169 ggr
kickibly
2007-02-15 03:48
0

sömnlös

Jaha då sitter man här igen mitt i natten och inte kan sova.Har vandrat upp och ner ur sängen ett par gånger men sömnen vill inte inatt.Huset är tyst och man tänker fan jag måste sova annars orkar jag inte morgondagen men det gör ju bara saken värre.Har ni några bra knep för eller mot sömnlösa nätter så tas det tacksamt emot.

Rita-S
2007-02-15 08:33
0

det har blivit lättare för mig att somna äfter att vi anskaffade TV på sovrummet faktisk. Man skulle inte tro det, men bara det att ligga och kika på TVshop eller annan skit.. eller en film.. avfokuserar iaf mig så att jag nån gong somnar trots smärtan.. Hjärnan inntar zombiemodus, inte tänka-och-fundera-modus..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
2007-02-15 13:08
0

Jag brukar inte gå upp, fast jag inte kan sova.. Tänker att kroppen får viss vila ändå, bara genom att ligga still.. Ibland när det är för illa, då försöker jag läsa en stund. Men urs vad jobbigt det är när man inte kan sova.. Bara vänder o vrider.. gör ont överallt.. ja urs ja.. Är överlycklig dom nätter jag sover skapligt! =)

anki1
2007-02-15 19:57
0

Jag gåtr upp nästan varje natt och går runt en sväng i mörkret, svårt att sova,och ont i kroppen. Trots att jag har insomningstabletter anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sara
2007-02-16 22:15
0

Jag går upp och äter, det gör mig trött. Sen så sätter jag på tyst lugn musik och ligger och lyssnar till den. Oftast somnar jag efter en 10-15 min.

Men mitt problem är oftast inte insomningen utan att jag vaknar stup i kvarten.

Sara

Lotta
2007-02-16 22:43
0

Jag brukar gå upp och sätta mig i soffan en stund, jag tar sömntabletter varje kväll så man är rätt så vinglig på bena och väldigt irriterad för att man inte kan somna. Men efter en stund brukar jag faktiskt somna sittande.

Nenne
2007-02-17 01:22
0

… en bok som man lyssnar på.. klockrent sömnpiller. iaf för mig. :)