Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1670 ggr
linasvovvar
0

Man måste vara frisk för att orka vara sjuk

Just nu är jag inne i en ond cirkel, jag mår skit, har ständigt dåligt samvete och orkar inte ta tag i något. Har en lista på så många samtal jag ,måste ringa, tvättberget växer, artikell ska skrivas klart. Man ska arbetsträna, gå till tandläkaren.  Man ska på sjukgymnastik, zonterapi osv osv. Jag orkar inte mer. Vill bara slippa ha ont. Ibland känns det så himla orättvist, jag måste ha gjort något rikigt elakt i mitt förra liv för att förtjäna detta.

Rita-S
0

Det kommer lösa sig tror jag, gumman, *krama om* förstår mycket väl hur du kjänner det… men nu kommer order från sajtvärd: Strunta i artikkeln. Den blir klar när den blir klar, det är absolut inga bråtska. Må inte illa för den.. :) ok? :)

Sen, det löser sig.. ta hand om dig själv, sköt om dig, strunta i kläder, och dessa samtal du skall ringa? är det ofisiella saker? Om det är famil/kompisar så förstår dom säkert att du inte mår så bra..
Skulle gjärna gjort nåt för dig, kommit ned och tvättat kläder för dig, hjälpt dig i hemmet medan vi fnissar som skitungar över alla världens saker… tyvärr är du lite för långt bort

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

linasvovvar
0

du är bara för GO vet du det ???

lisette
0

ibland blir det ju lite mkt i ens liv. låter nästan som om du skulle åkt iväg på semester vännen.. lämnat hundarna åt ngn annan istälelt för att ta hand om alla andras.

Hopi
0

Det är inte lätt när man mår så där.. urs o fy! Det jag tänker på.. Måste du arbetsträna när du mår så här? Det tycker inte jag att du ska göra iaf! Just nu behöver du vila helt enkelt! Det är tillräckligt ändå skulle jag tro.. Det är ju som sagt alltid en massa man "måste".. tandläkare, veterinärer, städa, tvätta, handla, samtal att ringa (sånt man måste uträtta).. ja listan kan göras lång!

linasvovvar; det blir bättre ska du se!!! Kramar i massor!!!

Har själv så ont i en fot så jag blir galen snart! Det vill inte släppa! Har haft det flera veckor nu.. Jättejobbigt! Ja du, vi har nog varit fööör hemska i våra förra liv! Ledsenhum..

linasvovvar
0

#3 Lisette, jag fick en resa till Thiland, men vi ska åka om ett år så man får stå ut så långe.

#4 Hopi. Kramar tillbaka….tyvärr har jag massa måste samtal, ägarbyte på hästarna, skriva över försälkringar,åste ringa tanläkare, fattas en framtand…fniss.

Ang detta med arbetsträning, det är så att jag inte kan fortsätta på mitt gamla jobb och ska nu omskola mig…vilken jg igentligen inte alls vill. Jag ska alltså plugga i tre fyra år, jag kommer dock inte klara någon utbilning, jag kan ju inte ens kolla på tv en timme i sträck för då tappar jag koncentrationen.

Men jag vill jobba, jag vill känna mig nyttig.

Och Hopi, hoppas du snart slipper ha ont i din fot…jag har också ont i foten, sparkade på en fastfrusen boll i fredgas och har fått en lilltå som är lika stor som min stortå nu…grrrr

lisette
0

#5 usch ett helt år? men åk iväg på en restresa, det är NU du behöver det…

Hopi
0

#5; Tror att det är för tidigt för din del att börja studera.. Om du tappar koncentrationen så snabbt.. Då är det ju väldigt svårt att börja studera eller hur?

Jag har oxå himla svårt för koncentration.. Men tränar den trots allt. tex genom att läsa böcker (ett tag var det såååå svårt att läsa, men jag tragglade på ändå, läste om o om, men sen har det blivit bättre!) Så brukar jag o sambon lösa melodikrysset på lördagar. Det är en bra grej för koncentrationen! =) I början då var det helt omöjligt för mig att ens komma ihåg att lyssna när det kom en ny fråga.. Att samtidigt hålla reda på lodrätt o vågrätt osv.. Men det är nyttigt, nu går det bättre, och det är faktiskt riktigt roligt! =)

Min fot.. jag har inte gjort nåt som skadat mig.. har bara ont.. Det gör så ont så jag haltar emellanåt.. Har testat att vila, att gå kortare sträckor.. inget verkar hjälpa.. är väl bara att vänta ut det. Har fått så där i ett finger förut. Satt i jättelänge!

anki1
0

Ja det där med kocentrationen är så svårt för att inte tala om minnet. Jag lovade min kompis attvara hundvakt, gå ut med hennes hund i lördags och att ge den mat. Jag rastade henne och det gick bra. MEN jag glömde att gen den mat. så när matte kom hem vid 8 tiden på kvällenså möttes hon av en hungrig hund. Hom brukar ge mat vid 4-tiden sådär, Jag skäms fortfarande HUU. I söndags glömde jag ge missarna deras kvällsmat, de brukar få vid 5 halv 6 tiden. Jag har oxå ont i min ena fot, det känn som om den är kluven från emellean 2 tår och bakåt mot hälen. Jag har inte sparkat på nåt eller så. Inte heller tappat nåt på foten. Jag sysslar med broderi och pärlor spelar taipei via datorn, gå in på Icas hemsida, där finns enklaspeloch klurigheter gamla hederliga patiensen går oxå bra. Jag läser en hel del oxå

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

trollet85
0

De känns så skönt o hitta fler som mej!!! Känner mej så ensam ibland.

Rita-S
0

trollet, jag lovar, du är inte ensam om det..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

kickibly
0

Vi måste lära oss att bli mer egoistiska och tänka mer på oss själva.Att ha för mycket omkring oss ökar bara värken och spänningen i musklerna.Och får vi ont får vi sämre koncentration.Det enda sättet att bryta den onda cirkeln är att ta allt i sin egen takt och inte ta på sig för mycket.Lättare sagt än gjort men……

Simson
0

Jag behöver bli mer som en karl…att bara ta EN sak i taget. Flört Vi tjejor är mästare på att göra många saker samtidigt medans killar bara kan göra en sak i taget. Något att ta efter?? Skrattande

När jag var som sämst kunde jag inte koncentrera mig så mycket att jag kunde ha en tanke i huvudet OCH skriva ner den. På vägen ner till pennan hade tanken försvunnit. DÅ var det frustrerande!

Vissa dagar duschade jag flera gånger för att jag var så säker på att jag ej duschat…märkte det först när jag kände att handduken var blöt. Vissa dagar fick ej katterna mat för jag "visste" de redan fått. Ja jösses! Att jag överlevde!

Försökte ta mig fram i trafiken genom att bara välja övergångsställen med trafikljus. Hade kompisar som hjälpte mig i trafiken för minnet räckte ej så långt att jag kunde gå över en gata. Kom ej ihåg vad jag sett åt vänster när jag tittade åt höger. Ibland kunde jag stå LÄNGE innan jag helt förtvivlat bara gick rakt ut…och kom över. Kul vid Lidingövägen!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hopi
0

Simson; Urs, det där låter ju hemskt! Så illa har det inte varit med mig ännu iaf.. Men jag glömmer massor, skulle ta 2 Ipren för jag hade sån värk.. tog fram 2 o la på köksbordet, skulle hämta ett glas vatten -glömde bort vad jag höll på med! Sen undrade jag varför inte värken gav med sig.. hum.. Flera timmar senare hittade jag tabletterna på bordet.. hum.. Har glömt födelsedagar, en läkartid m.m. Sånt jag aldrig tidigare har glömt! Det är skrämmande ibland!

Ja, vi borde nog ta efter karlarna och inte ha så många järn i elden samtidigt.. ;)

Simson
0

Det där med tabletterna har jag också gjort! Tänk vad man funderar varför man har ont?! Eller som när jag glömt sömntabletten och bara blir mer och mer stressad av att inte somna! Skrattande

Idag skulle jag lämna material till en leverantör. Fick skjuts av syster och lämnade tillbaka lite lånade saker till henne. Gick runt och VISSTE att jag glömde något. Javisst ja…materialet, som ju var den egentliga anledningen till resan! Skrattande

Eller som den gången jag gick hem tidigare från arbetet för att hinna med ett tidigare tåg och glömmer att kliva på tåget! Skrattande Står kvar på perrongen och vet inte varför jag är där!! "dubbel-Skrattande"

Simson
0

#0, LinasVovvar: Jag ber om ursäkt om jag helt respektlöst "förstör" din tråd. Det är inte meningen. Försöker se det komiska i tragiken i mitt liv. När det hände var det inte så roligt och jag höll mig för skratt.

Många kramar till dig och jag hoppas innerligt att du mår bättre!!!

Hopi
0

Ja nog kan det bli bra tokigt när minnet inte är som det ska!!! hehe kan tänka mig, när du stod där på perrongen, Simson och undrar varför du är där! hehe Det är ju inget att skratta åt, egentligen, men vad ska man göra! Flört