lågt blodtryck??
Hejsan tänkte höra med er andra om ni som jag har problem med lågt blodtryck i perider? när blodtrycker faller ner brukar det sitta i några dagar :( blir dödstrött,svag i kroppen, lite yrslig, mer värk! eftersom jag lider av fetma tycker jag att det är konstigt att blodtrycket blir lågt, men det ska man kanske vara glad över?? låg på 105/65 sista kollen. Har även hänt att jag vid vissa kontroller har haft lite förhöjt tryck, tycker att det är konstigt med detta pendlande mellan högt och lågt tryck! hör detta till fibron??
Tacksam för alla svar!!

Jag har inte detta. Mitt bl.tr är däremot för högt så jag har medicin mot detta. Men vi är alla olika och den enes krämpor är inte likt den andres så att säga. Det är väl fibro i en liten ask.
Jag har själv lågt blodtryck och har fått veta att det enda
är att man lätt kan bli yr om man reser sig för snabbt.
Men annars så är det bara "bra". Eftersom det inte tagits
fram någon medicin för det så finns det ju inget som det
kan ställa till med utöver detta.

Jag får samma symptom som du beskriver. Då blir jag liggande en eller två dagar. Dock har jag aldrig tänkt på blodtrycket. Jag har ingen aning om det har ett samband men varför inte? Generellt har jag lågt blodtryck.
>>>Malum domesticum<<<
Kolla blodtrycket - det är inte bra att ha för lågt heller, hjärnan får för lite blod och därmed för lite syre. Det medför inte bara yrsel, utan även trötthet.
Det finns medicin mot för lågt såväl som för högt. Själv pendlar jag mellan högt övertryck och högt undertryck vilket jag ska kolla idag.
Annelise
#4 Aha, så det finns medicin, vad bra, jag skulle behöva det.
Vet du vad den heter ? 
#2 Exakt så har jag oxo och exakt så säger läkarna till mig oxo..
Det finns en medicin mot lågtryck som heter Orstanorm…..lågtryck, haha, vore bra om den funkade på vädret också…;-)

För länge sedan fick jag ett gymnastikprogram på sjukhuset som skulle motverka lågt blodtryck.
Jag hade svimmat och fick inte gå hem före mitt övertryck var minst 100 sa de. Efter någon timme sa jag att de fick inreda ett rum åt mig där för mitt blodtryck blir aldrig så högt. Då äntligen fick jag gå hem i alla fall.

>>>Malum domesticum<<<

Lågt blodtryck är nog ärftligt.Hör med släktingarna.Fetman i sej kan höra dit då det kan finnas en mer flegmatisk och långsam ämnesomsättning som spökar.den kan man behöva kontrollera genom sköldkörtelprov tex.Besvär av lågt blodtryck kan tex vara frusenhet och svårigheter att få upp energin.Här hjälper stavgång.Även grönt the.Hålla ångan uppe och försöka motverka tröttheten.Vid fibromyalgi med förhöjt inre tryck som ger symtom från nervsystemet.Undersök binjurarna-kortisol=stresshormon.Kroppen samlar på sej ämnen om allt går för långsamt.Undvik förstoppning.Drick vatten.
Tänk på allt du kan göra och låt inte tankarna på det du inte kan-styra dej.Ger stresspåslag i onödan.

Oftast så medicineras inte lågt blodtryck. Det är inte lika allvarligt som att ha ett för högt blodtryck.
Det man måste tänka på är att inte rusa iväg. Låta trycket komma ikapp med kroppen. T.ex. sitt en stund på sängkanten innan man reser sig osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!