OT. Utflykt med skolklass...
I morgon ska jag följa med sonens skolklass på bussutflykt till en forntidsby. 14 st tioåringar, två härdade fröknar och jag. Tjugo mil tur och retur. Måste erkänna att jag är något kluven. Vad tänkte jag på egentligen när jag lovade?
En hel hop tjattrande ungar som pockar på uppmärksamhet samtidigt som ens egen vill köpa både glass o dyra minnesgrejjor som inte mamman har råd med trots att "alla andra får ju!!!"
Fast det KAN ju iofs bli både jätteintressant och spännande oxå, och jag har åtminstone ställt iording ryggsäck, matsäck och allt annat som behövs för mysig utflykt, så det bara är att hoppa i kläderna o åka. Kom tillochmed ihåg öronproppar för bussresan…
Men jag har varit jättetrött hela veckan efter att ha hållit kalas för dottern, så jag har sovit mer eller mindre hela helgen. Vilket resulterar i att NU när jag BEHÖVER sova för att orka i morgon, är jag inte ett dugg trött. Utan pigg som en fibro-mört….vilket inte kommer vara fallet kl 05.45 i morgon.
Får leta rätt på nån riktigt tung telefonkatalog att läsa i sängen så kanske jag har tur och tappar den hårt i huvet så jag somnar av 
Pfff, får se hur jag mår i morgon kväll
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
!
Och själv brukar jag oroa mig innan för vad som komma skall
efteråt, denna "eftervärk":
Men även om det blir några jobbiga dagar efteråt så kommer
du säkert att känna att det var det värt.
Du skriver väl och berättar hur det går ?
Jo det var otroligt roligt och intressant och dessutom lagom väder
Vi fick titta på olika boplatser, djur (hu, så stora vildsvins-suggor är) , göra pilar med flintaspetsar, skära till skinnpåsar med flintaknivar, tillaga kött i eldgrop och skära äpplen till fruktsoppa med flintaknivar. De riktigt vågade paddlade lite stockbåt.
Skulle faktiskt kunnat tänka mig o leva på tidig stenålder
Medelhavsklimat, fiska lite, fånga lite smådjur, plocka lite vass till en hydda, sova när man blir trött och arbeta när man kände för det, ingen stress med att samla vinterförråd el upp o sköta djur - för vinter var det knappt och husdjur hade de inga. Nice! Fanns förmodligen inte nåt som hette trötthetssyndrom el Fibro på den tiden.
Mycket lyckad dag tycker jag och jag ångrar inte att jag åkte med.
Men det blev inte mycket vila i bussen, jag beundrar verkligen dessa busschaufförer som klarar av att köra skolklasser!!!!
Vet inte vem som var tröttast, jag eller sonen, när vi kom hem. Stupade i soffan. Och idag är jag helt mör i hela kroppen. Var tämligen svårt bara att få upp ögonlocken i morse.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Så roligt att utflykten blev så lyckad, det gör mig glad !
Jag kan tänka mig att du har det besvärligt nu men när
man har de mindre bra dagarna så glömmer jag alltid att
livet är inte alltid på detta vis utan att man måste kämpa
sig igenom "eftervärken". Och sedan så blir det bättre.
Ta väl hand om dig och njut av att det var så lyckat !