Operationsdags !!!
Jaha, så snabbt allt kan ändra sig…
Stått i kö länge för en Gastric By pass. blev uppskjutet för min mage krånglade så jag hamnade utanför kön.
Fick veta att det inte skulle ske förrän till hösten.
Men i fredags ringer de och frågar om jag kan ta en återbudstid !!!
Hjälp, det tog en stund innan jag fattade,,, men jag svarade givetvis JAAAAA !!!
så nu är det Nutrilett för hela slanten,,,,mmmm så gott,,,inte,,,,
Ska bli intressant att se vad Lille Fibro tycker om detta ingrepp.
Jag har inte förväntningar att han ska försvinna, det tror jag inte på men jag gör detta före att slippa få värk i utslitna knän o höfter, hjärtprobllem och allt annat som övervikten bär med sig.
Ska bli spännande och leva som normallviktig,,, det har jag aldrig gjort… varit en "köttbulle" sen jag var liten.
Nervös är jag till och från inför detta ingrepp, tänker be dem ta gallan samtidigt eftersom jag vet att det brukar vara ett problem vid stor viktnedgång.
En del har fått det gjort samtidigt.
Fibron är just nu under kontroll men har riktiga knivsmärtor i mina handleder, knän, fotleder. …
Nä, usch jag vill inte räkna upp alla ställen det gör ont på.
Det gör ont överallt som ni ju vet. Men just nu är det hanterbart..
Skönt att skriva av sig lite ibland…

Lycka till med operationen
//Sylvia
Har erfarenhet av denna op. Hoppas att du vet att det finns nackdelar med. Jag har klarat mig bra, men jag känner folk som det gått sämre för. Vill inte skrämma dig, men det är bra att veta att det kan gå fel.
En tjej har så gott som ständigt ont i magen, måste dricka näringsdrycker och en annan sitter i en permobil.. Jag blev livrädd när jag hörde det, så jag har haft tur!
Det är efter en sådan op som man märker hur mycket mat och dryck gäller socialt. Man får ständigt tjata om att man inte vill äta mer, och slippa förklara sig jämt. Man blir less helt enkelt.
Men jag ångrar absolut inte op, men det är bra att veta vad som KAN inträffa.
Lycka till!

Lycka till!
En sak som jag vet från flera som gjort denna operation är att läkemedel tas upp mycket snabbare så effekten håller inte i sig som den ska. Detta är nåt som inte är forskat så mycket på vilket gör att många läkare inte lyssnar så det blir för dålig smärtlindring osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#3 Jag läste en intressant artikel häromdan.
Det är på gång att de ska mäta hur medicin tas upp i kroppen, detta efter att en sjuksköterska fått anti-depressiva som inte gav effekt.
Hon fick dem till att mäta hur det tas upp i kroppen, de fick öka hennes dos mycket, så det är på g att man kan begära att de tar prover när man äter mediciner för att kolla hur kroppen tar upp dem.
Det behövs fler sjuka bland dem som jobbar i vården!!!!
Positivt att de kan göra sig hörda och bli trodda!!!
Vill bara önska dig Lycka Till och hoppas att Du snart hör
av dig och berättar hur du mår !

Lycka till med operationen!! Ibland måste man våga… och hoppas på turen.

Hejsan!!!
Jag är en av dom som gjort operationen, jag hade värk innan operationen, trodde då att det mesta berodde på min övervikt, men sen accelererade värken rätt kraftig ju mer jag gick ner i vikt. Trots att min värk ökat betydligt sen operationen för 4½ år sen, så kan jag ändå inte ångra den..
Tyvärr, har värken gjort mej rätt så stillasittande. vilket inte är bra. plus att jag äter för mkt godis.. (sockersuget försvann ju inte helt)
jaghar i dagsläget tyvärr gått upp lite i vikt igen.. men ska försöka ta mej i kragen o gå ut o gå mer, nu när det inte är massa snö o skit överallt. o sen blir det en månads modifastkur. gjorde en sån kur sommaren 2008..o gick ner 7,2 kg på en månad… fast det är ju dyrt med hel kur..fyra påsar om dagen..menmen,,,man får spara lite..
Jag önskar dej lycka till med operationen.o håller tummarna.. vet ju själv hur det är att dras med övervikt som man inte kan få bort utan hjälp av operationen..
Knas65: det låter ju underbart att dom ska göra en sån studie. .. hoppas dom gör det snart, som du skriver, kanske man får öka sin dos en hel del..eftersom man ofta känner att dom inte hjälper så mkt.
*kram på er alla*.
Vad spännande och Lycka Till!
Lycka till,
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tack alla !!! Det värmer mitt hjärta att det finns så mycket goda och fina människor.
Tänk vad underbart det är att kunna stötta och hjälpa varann utan att ha mött varann….
Störst av allt ÄR kärleken…..
Hej allihopa !!! Nu är operationen gjord och jag mår mycket bra !!!
Jag var på benen snabbt som sjutton, trampade motionscykel o gick i trappor, de var förvånade på avdelningen att jag var så pigg !!! Det är en av de få gånger jag har nytta av min envishet…
Lever på flytande ännu och tänker ta det lugnt med övergången till mos och purè.
Kilona har börjat ramla av och det är en underbar känsla
!!!!!!
Sen har jag oxå rensat i mitt liv och brutit helt med den alkoholiserade man jag haft som en börda i mitt liv….
Det är min tid nu och jag ser fram emot sommaren och är spänd o nyfiken på vad livet har i beredskap åt mig
.
Positivt tänkande ,,, det är bra grejer det…
Fibron har inte gjort sig så påmind faktiskt, hehehe…Kirurgen fick kanske fatt i Lille Fibro när han var inne i min mage o rotade
…
Han sitter kanske isolerad i magsäcken som är bortkopplad ?? Där kan han sitta i så fall det lilla aset!!!!
Skämt åsido !!!
Ha det så bra alla vänner!!!!

Så kul att gick bra med operationen och att du mår så bra. Alltid lika roligt med trevliga nyheter!! Hoppas fibron håller sig borta för evigt!!
Jag blev så glad av ditt inlägg, och vilken underbar humor !
Förstår att det är något nytt som börjar nu, en annan frihet
och eftersom du skrev att kilona har börjat rasa så
"måste" du kanske ut och shoppa ! !
Kram på dej ! /Anette