Provsvar!!!
Hejsan vänner tänkte höra med er andra om ni har förhöjda inflammations prover?? vet att det inte hör till fibro men tydligen säger smärtläkaren att jag är ett undantag??!! så här ser mina prover ut just nu!
Crp snabbsänkan 8, Sr den andra sänkan 32, HB 132, LPK 12, TPK 410 ( nåt med vita blodkroppar, lite förhöjt) järn 8, lågt blodtryck 105/65 ( i perioder) alla andra prover var helt ok!
Tacksam för alla svar!! sköt om er i vårsolen!!
Nej höga inflammationsparametrar har man inte vid FMS säger ju läkarna. Men min sänka var 50 för en månad sedan och är nu nere i 40, och jag har inte varit förkyld eller haft någon annan infektion. Så var kommer den förhöjda sänkan ifrån, det kan doktorn inte förklara.
Det är något liknande jag dras med sänkan går upp och ned hela tiden, har en inflammation i kroppen men ingen läkare vet vart… får perioder av förlamade trötthet oc halsont som sitter i 1 vecka detta kommer och går, blir oxå sämre med mer värk vid mens varje månad.. har ju ingen förhöjd crp-snabbsänka så vad kan detta vara..kanske det hör till fibron att vissa av oss har en inflammation oxå?? skulle forskas lite mer i detta!! mitt blodtryck pendlar oxå mellan förhöjt och lågt?? känner mig mer trött o yrslig illamående, får högre puls mm när blodtrycket går ned, detta håller i sig några dagar, hör pendlande blodtryck till fibron?
Trevlig helg fibrovänner!!
Det finns ju de som blivit omdiagnosticerade till reumatiska sjukdomar, eller som har både och. tex psoriasisartrit.
Ja men på mig har dom tagit dom proverna och de reumtaiska förutom sänkan som är förhöjd (30-44 pendlar den mellan) är normala, så dom vet väl inte vad jag har :( jobbigt är det..kan må skapligt bra i 1-2 veckor med mindre värk för att sedan gå in i en jobbig period, skov kan man kalla det med brännande och svidande värk i ben,armar,lår händer, detta kan hålla på i veckor, blir oxå yrslig det liksom gungar och ibland lite feber 37.9 vissa dagar, blodtrycket brukar oxå bli lägre när jag är inne i detta :( allmänt trött och värkande hemskt :( så vad är det man lider av..har tappat hoppet när inte ens läkarna kan hjälpa mig!! har funderat på SLE men ANA provet var neg, samt att det borde synas på andra prover tex levern o hjärtat om man har det…
kram på er!!