?????
känner mig förvirrad..
Ska inte gå hoss vårdcentralen något mer för det finns inget mer dom kan göra? hittar inga fel osv? vägrar ge mig diagnosen fibro.
Har gjort massa tester på arbetsförmedlingen, skruvat ner massa skruvar från plattor, bärt vikter fram och tillbaka, men detta räkte tydligen inte så nu ska jag i tre veckor vara på ett ställe och arbetsträna på en låsas jobb, på heltid :(, någon som har gjort detta???
Och arbetsförmedlingen pratade också om att jag skulle få gå till ett smärtcentrum, men fick ingen remiss av min husläkare. vad är ett smärtcentrum?
känner mig förvirrad, trött och orolig
du är inte ensam……
efter ett antal varv på vårdcentralen där jag till slut tog upp att jag tror jag har Fibro så sa läkaren rätt ut att någon diagnos får du inte här tyvärr är det fortfarande en del läkare som vägrar tro på diagnosen då fortsatte jag själv att söka efter information och fick tjatat till mig en diagnos till Spenshult där jag sedan fick diagnos och lite hjälp
angående arbetsträning och sådant så har jag ingen rätt till det då jag aldrig har arbetat suck alltså vilket gör att ingen vet egentligen om jag har en arbetsförmåga men enligt arbetsträningen jag gjorde så är den 0%
Fibro är en riktig jävla skitdiagnos rent ut sagt och jag trodde väl att jag skulle få lite mera hjälp med en diagnos men inte då man blir ofta utskrattad hos läkare och att få utskrivet smärtstillande är ett helvete för så ont har man inte vid fibromyalgi och så vidare
sen visst det ska finnas bra läkaren som tar en på allvar enligt vissa här på sajten så du kan ju försöka att byta läkare
Angående frågan om smärtcentrum så borde det ju vara
en smärtklinik som finns på sjukhuset. Där blir man utredd
och man får en diagnos. I vissa fall så får man gå en smärt-
grupp men jag upplevde att det bara var att sitta och prata
i några timmar men bara prata hjälper ju inte så mycket.
Men genom smärtkliniken så fick jag papper på att jag har
fibro. Fick även genom dessa intyg min sjukpension, det
heter visst något annat nu. (men det är ju nya regler nu när
det gäller pension).
Vad menar du med låtsasjobb? Är det inte ett företag du är på?