Läkarbesök
Hade ett läkarbesök i morse som gick helt ok, Fick dom remisserna som jag ville ha.
Har ni bra läkare ?

Jag har en bra läkare, men tyvärr går han i pension nu… Hemskt tråkigt!!
jag har en Okej läkare egentligen. Inte världsmästare på FMS, men det är inte så många allmenna doktorer som är det har jag fattat. Han tar mig på alvar i alla fall, alltid nåt även om han inte direkt kan erbjuda lösninger åt mig ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det är väl likadant med min läkare, att han tar mig på alvar och förstår problemen. Han är ju bara vanlig allmänläkare, ingen expert på FMS.. Men huvudsaken är tycker jag, att dom TROR på en iaf!
ja bara DET är gull värt!

Ja verkligen!!! Finns inget värre än när man har en läkare som inte tror på en och kommer med dumma kommentarer.. Har råkat på det oxå faktiskt.. Då handlade det om allergi.. Inte kul..
Dumma kommentarer skulle jag inte accepterat utan lämnat klagomål direkt

Nej, egentligen borde jag gjort det.. men-men det är inte alltid så lätt…
Nej absolut inte, jag minns jag skulle byta kurator och planerade i 2 veckor exact vad jag skulle säga och hur för att personen inte skulle ta det personligt… hua

Nej, det är inte lätt att säga nåt sånt.. Även om man har all rätt att välja utan att förklara varför! Men man vill ju alltid vara så snäll oxå…
Vill ju inte såra någon.. Fast dom kanske inte ens är trevliga mot en annan.. hum.. 
husker da jeg hadde en skiveutgliding i min skeva rygg.. den doktoren som jag brukade var inte inne….
Jag fikk beskjed om at jag var for fet derfor hadde jag ondt :(
När min vanelige doktor kom tilbaka og hörde det ble han arg…

Kalima; Fy då, inte kul att få höra sånt… Vissa läkare kan vräka ur sig vad som helst… =(
de vet iallafall hur de skal bryta ned non,, hehe
Jag er stor,, kanskje tiogmed fet.. men min kondis och stamina er better enn noen av mine såkalde tynne venner,
JAg trivs med meg.. at andre inte gjør det,, vel deras problem :)
Kalima, du er SUPER slik du er, og du kan ikke være noen annen heller.Fortsett å være deg, for det er slik vi kjenner deg, og det er det som er Kalima.Jeg er glad for at jeg kjenner deg!
Jeg byttet fastlege, og har fått en super lege som tar meg på alvor.Det er jeg glad for.
Helt enig med Alven!

Alla har ju rätt att vara som man vill! Men det är ofta andra vill lägga sig i, vare sig det är läkare eller ej.. Jag har varit underviktig hela mitt liv, tills sista året.. Har gått upp några kilo pga att jag inte orkat som förut.. Men innan; Ja det var som alla hade RÄTT att säga VAD dom ville till mig! Komma med kommentarer "vad smal du är! Äter du nog med mat?" osv.. Jag trivdes bra som jag var! Det var ju JAG! Men nu har jag alltså gått upp ett antal kilo.. Trivs inte med det.. Men alla säger "Nu är du alldeles lagom. Det där klär dig" osv Men.. jag saknar mitt gamla jag.. =( Kanske även för att det står för mer än vikt.. DÅ orkade jag gå massor, orkade jobba…..
Jo, Hopi, du skall va som du vill va själv :) även om andra tycker du ser bra ut, så är det fortfarande ditt val om du vill forsöka gå ned i vikt. Själv har jag tänkt forsöka magdans för att mjuka upp och kanske även gå ned i vikt nu. Kan bli roligt!

Blir säkert kul! hehe Säkert endel skratt oxå!!!! =)
Glöm inte rodnandet!!!

Nääää! hehe *skrattar-för-fullt" 
Det er utrolig ikke sant,, mange av mine gamle venner har vært for tynne,, og for dem er det like ille å finne klær eller føle seg bra som de som er tjukke.. om man selv trives med den man er.. da blir livet mye bedre for en selv,, og enten gå ned i vekt eller opp,… det skal vara for din egen del,, ikke andres.. :)

Jag har en bra läkare .. nu…
men har under årens lopp snubblat över många olika…
hon som ställde min diagnos.. ja hon kände lite på mej o pratade och sedan sa hon att jag hade fibromyalgi och skickade hon hem mej med starka värktabletter, vad fibromyalgi var.. ja det fick jag själv leta upp på nätet..
jag bytte läkare.. hon sa ja du har fibromyalgi.. vad vill du att jag ska göra åt det?? .. hmm
jag bytte läkare igen… denna gången till en privat..
o hos honom stannar jag kvar, han är förstående.
förklarar när jag undrar över något
Det lär se ut som man borde byta till privat. dom kan inte bara slingsa med diagnoserna när man betalar så mycket!

jag betalar vanlig taxa..
det beror väl på om dom är anslutna till…. ja va´r dom nu kan vara anslutna till….
tidigare så hade dom endast de patienter som anmälde sej hos dom.. men eftersom inte vårdcentralen hinner med så har dom fått tilldelat en del av byn..
där är mycket trevligare än hos vårdcentralen.. lugnare miljö.. mycket trevilgare personal…
hm, tror jag skall forsöka kolla vilka alternativer som finns till den kommunala läkarvården här i Ljusdal

min läkare e… ja va ska man säga?… Som alla andra.
Började söka för värk i kroppen för 7 år sen. Sist ja va på vårdcentralen (har bytt vårdcentral sen första åren) tittade läkaren på mej, tryckte lite o sa;
" Ja du ömmar ju på alla fält… Du har nog Fibro… Men som du vet så finns de inget o göra åt de. Tycker inte du ska söka hit igen om du inte börjar tappa vikt eller nåt annat lustigt. De e bara o börja träna, finns inget annat som hjälper"
Tack för den!!!
Nåt annat som ja HATAR e när man får frågan; "Var gör de ont? kan du förklara smärtan? på en skala mellan si o så hur pass ont gör de?"
O man kan ju ge sej fan på att man inte har jätte värk just den dan man väl får komma till läkaren!
skebnens ironi är ju just det att när tiden kommer har man en bra dag
Nästan så man får skratta av det..
Hoppas du kan hitta några bra tips här hos oss, trollet :)
jag har haft turen att få komma till en smärtklinik och det finns ju inte så många i sverige men jag skulle rekommendera alla fibrosar som kan att söka till närmaste för det är det bästa för oss.Där blir vi verkligen tagen på allvar och man får både info.och de bästa råden på medicinering.Ofta är det ett team med smärtläkare sjukgymnast kurator och sjuksköterska som tar hand om en.Lång väntetid på remiss men värt all väntan.De vanliga allmänläkarna har varken tid eller aning om vad fibro är för något.