Alla dess mediciner och bivärkningar
Jag har alltid varit i mot tabletter om jag kan klara mig utan. Men i sommras när jag va på sjukhuset i 5 veckor så fick dom mig att testa tabletter för läkaren tyckte attjag va tyvungen att få ner min smärttoppar osv.. Sagt och gjort jag provade det han tyckte skulle passa. Kommer inte ihåg vad allt hette: Men iaf en av tabletterna hade jag på en natt kliat upp stora sår på händer armar och ben alltså köttsår. Det kliade hysterist mycket. Av vissa tabletter blir jag yr och trött osv osv.
Men nu förra veckan så tog alla medeciner slut och jag har inte tid hos min läkare förän på måndag SÅ jag har inte ätit någon medicin på snart en vecka . Jag har ont, men det har jag med tabletter också, märker igentligen ingen skillnad på smärtan.
Men jag mår mycket bättre, jag är inte så trött som innan, jag mår inte illa, jag kliar mig inte och jag är inte yr.
Så vad jag kommit fram till så mår jag bättre utan mediciner, för ont har jag iaf.
Hur mår ni av era mediciner ???
Jag har endast Citodon som jag skall ta när jag mår som sämst. Den funkar hyfsat bra för mig, jag kliar litegrann men inte mycket, och jag måste ta 2 stycken sen vänta 2 timmar på värknad. Men innan hadde jag en som gjorde mig illamåande, och jag vill då heller må lite värre och behöva ta lite mer tabletter enn att va kräksjuk :S
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag tar Alvedon Forte tillsammans med Orudis. Det tar ner topparna av värken, men får inte bort den helt.
Har inte hittat nått som kan ta bort all smärta =(
Åt Paraflex comp när den fortfarande fanns. Fast bara på kvällen för jag blev mega trött. Det är den enda tablett jag provat som har hjälpt mot smärtan.
Sara
Paraflex Comp? jag har aldrig hört om den, men på den andra sidan så är jag norsk ;) hur funkade den? hvilken grupp medisiner hörte den till?

Jag har inga smärtstillande alls för läkaren vill inte skriva ut så starka tabletter som det krävs för att det ska ha någon effekt överhuvudtaget. Dock så äter jag Tryptizol för att förbättra sömnen och det har faktiskt funkat någolunda, jag är inte lika mkt zombie som tidigare även om jag alltid är trött.
vilka bivärkningar är det? jag skulle kunne behöva nåt för sömnen jag med, och kunne tänka mig tips jag kan ta upp med läkaren

När jag fick min whiplash-skada, då fick jag Voltaren mot värken. Men det gick inte lång tid innan jag fick sån magkatarr av dom.. Kunde inte längre dricka kaffe, äta banan m.m utan att få jätteont i magen.. Så jag tar inga starkare tabletter än Ipren nu längre.. Det är nog bättre att försöka klara sig utan tabletter, OM det går.. För ofta så blir det nåt mer fel på kroppen annars… Det räcker ju som det är ändå!! =(
Fast det är flera år sen som jag åt voltaren, så kan jag fortfarande inte dricka kaffe.. Så nu blir det en halv kopp nån gång, med nån månads mellan rum! Jag som sa att jag aldrig skulle sluta dricka kaffe! 
Hobi, har du provat nåt naturmediciner? Jag själv forsöker klara mig utan smärtlindrande i vardagen, jag tänkte nu forsöka helaflex. Den kan man vistnog gå på medan man är gravid och medan man ammar va jag hört:)

Rita.S; Nej, jag har inte provat nån naturmedicin. Vad är Helaflex?
Helaflex är en naturmedicin som primärt har blivit användt vid ledgikt och artros har jag för mig, men den har även visat sig ha värknad på många som har FMS
Den innehåller djävulsrot, den är ju sen länge sen användt i afrikansk naturmedicin som stärk smärtmedisin :)
Kan säkert gräva fram mer info, men nåt som JAG tycker är viktig är att Helaflex är godkjänt av läkemedelsvärket, vilket vill säga den är ej farlig eller skadelig i alla fall!

Okey, tack för svaret, Rita.S!! Jag tror för min del mest på att lyssna på kroppen, vila när det är som värst, ta en varm dusch och så.. Men det är ju inte lätt om man måste jobba förstårs.. Jag kan ju anpassa livet lite efter hur jag mår pga att jag är sjukskriven.
Jo det är mycket viktig att klara av även i jobb, men det förutsätter ju att man har en jobb där man kan lyssna till sina behov

Ja, det är ju inte alltid det är så lätt att ENS orka TA sig till jobbet, om man har fruktansvärt ont.. Då finns det ju bara ett alternativ nästan.. värktabletter.. Tyvärr.. =( Eller att försöka sjukskriva sig nån dag..
Mjo. Min dröm är att vi får till våran firma, jag och gubben, och att jag kan jobba halv tid från hemmet med det

Hoppas det blir så, Rita.S!!! Det vore ju perfekt! Håller tummarna för det! *ler*
ja jag håller tummar jag med :) Drömmen va egentligen gård, klara sig själv med mjölk, ägg, kött, och stallplats. Jag orkar inte med det tyvärr..

Nej, man kan ju inte få allt här i livet!
Men hoppas det blir på bästa möjliga vis iaf! Det kan bli bra iaf!!! =)
Jo om vi får till detta så är det nåt jag älskar att gjora. Vi vill rikta oss inn på hemsido-marknaden!

Jag har provat med Voltaren och 3 andra mediciner som inte har funkat för mig utan jag har fått biverkningar till max. Jag fick magsår till slut.
Den enda medicin jag har nu är mina små tama möss som ger mig taktil massage utan att de vet om det. Det gör mig lite mjukare varje dag och det är väldigt skönt, mjukt och avkopplande att ha dem på axlarna, nacken och ryggen.
Jag har tagit antidep mediciner i 11 år men fn gör jag uppehåll. De har hjälpt bramot värk speciellt min svåra huvudvärk, lite hjälp mot magen oxå hihi. Fast just nu gör jag uppehåll, för att se hur det går. Har 2 st katter som står för det taktila, oså masserar jag på mej själv. Jag är den enda som vet var och hur det ska masseras.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Rita vad funderar ni på att starta för företag? Jag funderar mkt på det där med att köra eget, det vore optimalt att kunna jobba hemifrån, med något man gillar, och kanske kunna styra tider lite och så själv. Bara att slippa resorna till o från jobbet skulle göra mkt för mig, då skulle jag kanske klara av att jobba den halvtid läkarna tror att jag ska klara av i framtiden.
Vi funderar på webdesign/programlösning
Typ, vi gjör hemsidor för privatpersoner, små företak osv. Nystartade företak har ofta inte stora resurser att lansera sig på nätet med, och vi planerar erbjuda färdiga paket till låga summar, där vårat arbete med att få upp hemsidan baserar sig på klippa-limma text och spara, färdig typ..
Sen skall vi även erbjuda designade hemsidor för dom som vill, till högre kostnader, dynamiska hemsidor där man kan logga inn sig och administrera sin hemsida via webbläsaren osv osv
Jag gör sedan några veckor uppehåll med anafranilen (antidepp-piller, som hjälpt mig i 10 år. Jag tror att de gör det svårare för mig att gå ned i vikt, varje gång jag gått ned lite ochsedan kanske måste höja dosen så går jag upp i vikt allt och lite till.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

ja har ätit allt från Panocod, alvedon frote till diklofenak. o nu har ja provat Fortodol. Men ja vet inte… tycker bara de värker över allt!
sist fick ja inget alls av läkaren… så nu lever ja på Panodil o annat som ja har hemma när inte Fortodolen hjälper