Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2195 ggr
Chyvero
0

Är detta panikångest???????

Någon som vet.

För 1 1/2 år sedan fick jag akut bröstsmärtor, kom in på lasarettet, hela konkarongen med ekg,prover och ultraljud gjordes, senare även ett arbetsekg.Det man kunde se var att mitt hjärta rusa iväg lite och att blodtrycket var lite högt och för det äter jag  Emconcor dagligen, detta om bakgrunden.

Nu drygt 1 månad tillbaks så är fan lös om man kan uttrycka det så, senast nu på förmiddagen, har jag haft tryck över bröstet, stickningar i händerna, illamående , kallsvettning, svårigheter att få luft etc, följt av en intensiv värmekänsla och rodnad i ansiktet.

Kan det vara Panikångest?

Finns här någon som har erfarenhet av detta rysliga obehag, vad kan man själv göra?

Tacksam för svar.

Kramen

fibro
0

Med den bakgrunden skulle jag välja att ringa sjukvårdsupplysningen…

Chyvero
0

Tack snälla för ditt svar, alltså jag har inte så bra erfarenhet av sjukvårdsupplysningen om man säger så, så njae.

Min bakgrund är ju inte speciellt alarmerande i sig tycker jag, jag fick en jättebra doktor då på akuten,  det blev ju konstaterat att jag varken haft en infarkt eller hade kärlkramp, men visst saker o ting kan ju ändra sig snabbt.

Nå jag avvaktar, nu mår jag bra igen, så jag ringer min husläkare imorgon, så får han kolla upp mig, den 4 februari var jag på min årliga koll, och då var allt ok.

Men tack snälla att du tog dig tid att svara.

Rita-S
0

Beskrivningarna du har lyder som mina anfall av panikångest, det kan jag iaf säga. Men jag tycker ändå du skal kolla upp att det inte är något fysisk som ligger bak, det kan va tecken på mycket. Så jag skulle rekomendera dig att tala med din husläkare om detta.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

bluemary
0

Jag har själv problem med just hjärtklappning,illamående och
detta med att jag blir alldeles varm i ansiktet. Ibland kan det
komma 4-5 ggr/dag. När det kommer så måste jag avbryta allt
och koncentrera mig på att försöka andas lugnt och tänka på
något annat. Tycker det är väldigt obehagligt.

Chyvero
0

Nå fått tid idag till kvart över tolv, så då får vi se vad han säger.

Negativt är att det är en 'NY' igen, så jag får börja om från början  IGEN med att berätta, fast jag har gjort det lätt för mig, har köpt på mig ett ex antal foldrar om Dercum från Reumatikerförbundet, så det blir väl att sticka en sådan i näven på han det första jag gör.

Återkommer sedan.

Chyvero
0

Det var inget fysiskt, allt var ok.Dock var det solklart panikångest attack jag fått lika att jag har besvär av vissa tvångstankar, så jag hade två val, ett att få medecin, men nej tack(känner mig redan som ett vandrande apotek)eller KBT behandling, så jag skall ringa om det imorgon och se om jag kan få en tid.

Rita-S
0

Skönt att veta det inte är fysisk iaf om inget annat. Lycka till med att få en tid nu!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida