Varför så lite intresse .............
Det som slagit mig efter att levt med Adiposas Dolorosa (Morbus dercum) i 30 år är bristen på intresse och engagemang från oss som har den här sjukdomen att samlas och stötta varandra.Kanske är det så att det inte beror på ointresse och bristande engagemang, men vad beror det på????
Rimligtvis borde väl vi som har denna sjukdom oxå kunna vara till glädje och stötta till varandra.
Är det för att vi är sjukare, tröttare eller vad???
Säkert har jag slängt in en brandfackla nu och får på pälsen för det här.
Men faktum kvarstår, går jag in på Reumatikers forum med min frågor eller besvär, så händer nästan ingenting, är jag inne på Marie Hallstens sida så händer nästan ingenting.
Härinne har jag fått svar, så ingen skugga ska falla här, inte under några omständigheter.
Man undrar ju………..
Det samma fenomen kanske man märker även som fibropasient, kanske inte alla dagar men vissa dagar händer det lite även här.
Kanske dom har svårt att orka med? Jag vet inte varför aktiviteten är så liten på hallstens sida eller på fibromyalgiföreningen, men det är tråkigt när det blir så.
Jag är iaf glad du känner du får något svar här inne iaf :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack snälla Rita.
Härinne försigår ju aktivitet, en ganska livlig sådan trots allt.
Ni pratar om medeciner, hjälpmedel, operationer,försäkringskassa etc etc, listan kan göras lång.
Även glädjeämne tar ni upp, olika tips som kan underlätta vår vardag, ni finns här och stöttar varandra.
Jag vill ge er alla en stor KRAM för det.
Ja, tidvis är det riktig hög aktivitet, och i bland hamnar man i någon svacka när fler av dom aktiva medlemmarna tillfälligen har mycket att göra, eller inte orkar med datorn.
Nu har det varit en rätt lugn tid här några veckor, men det kommer nog bli nån topp
Och det är riktig skönt att det går att diskutera allt från gnäll, vardagsliv, medicinering och behandling till solsken och glädje. I bland kan det se ut som det är himla långt mellan glädjes-stunderna i våra liv men dom finns ju :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.