Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 11023 ggr
Lillemo
21

Ont i benen

Har så fruktansvärt ont i båda benen. Från knäna och neråt. Har också lätt att svullna om jag är för stilla. Arbetar 50% fn men vet inte om jag orkar längre. All energi som jag har går åt när jag jobbar, sen när jag kommer hem vill jag bara slänga mej på sängen och orkar inte göra något mer den dagen. Bara tanken på tex matlagning eller annat gör mej helt färdig. Finns ni på sajten som känner igen detta?

bluemary
0

Jo, jag vet precis hur du har det. Ofta är det både myrkrypningar
och värk i benen, tror att jag blir tokig. Värst är det om man vaknar
av det på nätterna och man ligger och vänder på sig fram och
tillbaka eftersom man inte kan ligga stilla.

fibro
0

Är inte det där restless legs?? Det har jag, sååå jobbigt.

Men ofta har jag värk från höfterna ner till fötterna, inte alls samma känsla som restless legs, men ack så jobbigt…

En bra länk om RLS

http://www.restlesslegs.nu/

Lillemo
0

Jag har ont i höfterna också. Ibland mer och ibland mindre. Denna natten har varit helt fruktansvärd då har jag haft ont i höfterna och i vänstra benet. Idag är jag ledig från jobbet för att jag skulle fixa lite hemma, men det inget med det. Så jobbigt att man inte kan planera något i förväg.

[moamaja]
0

Det tillhör nog oss med fibro, har hört flera som har det. Ännu värre om man går i en seg uppför då känns det som mjölksyra och som att man går i skummgummi.

sunkan
0

Jag förstår precis hur du känner dej, jag har ochså väldigt ont i benen ibland, men jag har det jobbigast i nacke, axlar. Jag arbetstränar 50% och när jag kommer hem så orkar inte jag heller göra något. Jag får ont i magen bara tanken på att jag måste laga mat, jag har ju hund ochså som måste ut. jag får ofta dåligt samvete för att man inte orkar så det blir som en ond karusell.

bluemary
1

Det jobbiga med fibro är ju att man vet ju aldrig vilket som
är vilket. Det kan vara både restless legs och denna s.k.
"sockerdricka" som kan ingå i fibron.
Och då man för det mesta får höra att olika  besvär beror på
fibron så kan man ju missa ev. behandling.