Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1976 ggr
Mymlan
0

Solarie & bastu

Hur är dessa för oss med fibro?

Nu tänker jag på den där bastun Kikki Danielsson fick i programmet du är vad du äter. Den värmer med infra rött ljus eller vad det hette. Hur är sådan för oss fibrosar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Rita-S
0

Många mår mycket bättre av värmen, Badstu är ju renande för kroppen och bra för smärtan.. för dom som håller ut värmen ;)
Solarium gjer ju värme och solbränna så man kjänner sig väl så många har stor nyttja av solarium med. Jag blir som en kokat hummer av 5 minuter i solariumet pga min tunna hud så jag kan inte säga jag märker av så mycket välgjörande värme själv, men om jag skulle få grunn så jag inte bränns så snabbt skulle jag nog må bra av solarium med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lisette
0

tror dock att det är otroligt dyrt med en bastu med ir värme… tänk på att det tar ström! har sett att de har sådana på rusta.

Rita-S
0

Jo att ha badstu själv kostar mycket om man skall ha eluppvärmning. Dock går det om man har pängar och plats att bygga badstu som värms med ved eller pellets. Kostar en del pängar att gjöra, samt själva driftskostnader med innköp av pellets och ved. Där finns ju möilighet för att da badstu i lokala simhallar och så då, jag nyttjar chansen på sånna så ofta jag kan, fast jag orkar inte med många timmar, räcker med typ 10 minuter så är jag kokat hummer även där ;D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Hopi
0

Tycker det kan vara skönt ett tag, men har ju även astma, och det kan bli jobbigt i bastu ibland.. Men för värken känns det bra! Men bäst för min del är nog varmt vatten; dusch eller bad. (Har inget badkar, men drömmer om det! )

Rita-S
0

Du får gjästa mig, Hopi, kan du få låna mitt ;)

fibrogubbe
0

Dyrt med el till elbastu ? Om påslagen 2 timmar kan det knappast kosta mer än 5 till 10 kronor. Däremot att ta bilen en mil o hem till nånting kostar minst 25 bara i bensin och då har man råd 8-)

Vattengymnastik i en riktigt varmt vatten det är TOPPEN !!!!

FIBROGUBBEN

Lorita
0

Här är den ska nog önska mig en Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

hellre en riktig bastu då! :D

Lorita
0

Jag tror jag föredrar lite lägre värme och att den går fortare att starta, vi hade bastu när jag var barn och då fick man planera en bra tid innan, för att få upp värmen. Den här kan man starta istället för en varm dusch eller ett varmt vad, vara lite mer impulsiv.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hopi
0

Verkar himla skönt!!! =) Vi har planer på att bygga en bastu i källaren, även sätta in ett badkar, bubbelbad kanske. Men det blir nog inte iår.. Tyvärr.. =(

Tror inte heller det är så dyrt att värma en el-bastu! Att vedelda tar ju en hel dag nästan.. Mycket jobb, ska ju fixas ved före oxå.. Nja, det är väl mysigt med en äkta vedeldad Finsk bastu, som vi alltid badade när jag var barn, men det är mycket jobb…

Tack Rita.S att jag får komma och bada badkar hos dig!!! =) Snällt!!! Glad

lisette
0

#10 du blir varm två ggr, det är väl bra? :) annars får du köpa färdighuggen ved i säck… :D

Hopi
0

Lisette: ja det har du ju rätt i förstårs!!! hehe.

Rita-S
0

men finns det andra sätt att få badstu på lätt utan att det blir dyrt i längden eller kräver massor av pängar i byggnadsutgifter?
är det någon här som har snabba tips till hur man kan låtsas ha "badstu" hemma för en liten stund? :)

lisette
0

när jag var liten satte jag mig i torkskåpet, men sen httade mamma mig där inne. det var tydligen ingen bra idé… :S

Cissit
0

Jag klarar inte av vanlig bastu mer än en liten stund, får ofta jätteont efteråt…Jag har funderart på att skaffa en sån där lampa som värme med infrarött ljus för att testa men jag vet inte om det är något bra…En bastu med infrarött ljus kanske vore nått, om man hade haft plats…kanske får ställa den utanför? Haha