TBE-fästingvaccin
Nån fibris som tagit fästingvaccin här?? Påverkade det din fibro och i så fall hur??
Jag känner jag vill ta det, för förra sommarn fick jag borelia av en liiiten sketen otäcking. Men vill veta om det påverkar fibron…

Förra året tog jag de två första sprutorna och jag känner ingenting som jag satt i samband med dem. Snart är det dags för spruta nummer tre.
Jag är räddare för borelia och TBE. Där vi är på sommaren är det tjockt med fästingar. Annars är jag väldigt försikig med vaccin men det här kändes viktigt för mig.
>>>Malum domesticum<<<
#1 Ok det låter bra
.
Jag tar inte heller andra vacciner, men känner som du att detta är viktigt för mig eftersom vi har så mycke fästingar. Och efter förra sommarens rackare är jag ännu mera nojjig för de små krypen…

Jag har också vaccinerat mig och hade inte nåt obehag av sprutorna.
Det är så mycket värre om man skulle få TBE som ju inte går att ge antibiotika mot. Vilket man kan få om man blir smittad av Borrelia.
Så för mig var det självklart att vaccineras.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag har sån tur, att jag är immun mot fästingar.Tog en spruta när dom började ge vaccsin mot fästingar, och blev dödssjuk. En kvart efter sprutan häll jag på att köra av vägen när jag var på väg hem.
Vid samtal med vårdcentralen beslutades det att jag inte skulle ta fler sprutor. Detta är 20 år sedan (ungefär)
Jag har haft 3 fästingar på mig sen des, och dom självdör!!!!
Bor vid kusten i ett mycket fästingrikt område.
Det är kanske något man borde fundera på,har inte hört talas om att någon hittills fått TBE här men det kan nog komma. Fästingar finns det gott om och borrelia är väldigt vanligt här,jag har åkt på det några gånger och var väldigt dålig av det för ett par år sen.
~ mayolica ~

# 4 Men var det verkligen mot TBE? Det vaccinet har väl inte funnits så länge som 20 år?
Men det stämmer att om man reagerat på det ska man inte fortsätta med vaccinationen.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har iallafall tagit första vaccinet idag. Känns bra för min del att göra det