Vad menas med "maladaptiv stressreaktion"
Jag har haft diagnosen utmattnings depression i 7 års tid och idag ändrades den till "maladaptiv stressreaktion"
Vad menas med "maladaptiv stressreaktion"?
(Någon som själv har den diagnosen för tittar man på nätet så står det så olika saker)
Maladaptiv stressreaktion ??

Jag har den diagnosen och förklaringen jag fick va att jag har anpassningsstörning. Alltså att jag har svårt att anpassa mig till min situation som skadad och att jag inte lyssnar på min kropp !
Vilka förklaringar hittade du ?

Linasvovvar precis den förklaring hittar jag när jag söker på nätet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Då har jag det oxå.. Haft det sedan -00 och det är först förra sommaren jag saaaakta har börjat kunna acceptera och ändra min livsstil.
Sara
Ni som har diagnosen Maladaptiv stressreaktion
1) Har ni sjukskrivning/ sjukersättning 50 eller 100% pga den diagnosen?
2) Vad har ni fått för hjälp mot den diagnosen
3) Är diagnosen kronisk?

#5 Jag har ingen sjukskrivning pga den diagnosen, utan för min whiplach.
Har inte fått någon hjälp med den diagnosen, är ju bara jag som kan gör den bättre
Tror inte diagnosen är kronisk
Jag har fått diagnosen som kronisk, det står Kronisk maladaptiv stressreaktion. Först fick jag autoimmun hypothyreos, 2 år efter det fick jag Kronisk maladaptiv stressreaktion. Ingen särskild hjälp.

Kronisk är när nåt inte gett med sig på tre månader. Däremot behöver det inte betyda att det är för evigt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!