Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3701 ggr
sunkan
0

trött trött jämt och ständigt

Jag är känner mej trött jämt kan sova två till tre timmar varje eftermiddag. Blir man så här trött av fibro någon mer som har samma problem.

mo12
0

Här har du en till som är såååå trött nästan jämt. Har sovit drygt 2 timmar idag, trots att det är så fint väder.Jag har provat nästan allt för min trötthet t.o.m effidrin, men inte ens det hjälpte!!

fibro
0

För min del är det inte bara fibron som gör mig trött, en del orsakas nog av utmattningssyndromet.

Men jag är aldrig utvilad, är jämt trött och klarar absolut inte vara vaken en hel dag, bara måste sova en stund på dagen.

Fattar inte hur det ska gå ihop när det blir dax att jobba… Obestämd

knas65
0

Ja, fy för denna trötthet!!!

Den är riktigt förlamande ibland, det känns som om hjärnan kopplar ifrån och jag har inte kontroll över kroppen.

Upplever det nästan som att kropp o knopp stänger av utan att jag är med på det… låter helsjukt, men precis när jag är på väg att försvinna bort  så är jag på väg att ramla… händer oftast om jag sitter ner på nåt möte, bio, kalas, café och har varit igång för mycket innan på dagen…

Att aldrig känna sig utsövd är ju inte heller klokt…

Men fibro är inte en sjukdom jag blir klok påObestämd

lagansponny
0

Ja tröttheten sitter i. Är jätte orolig på nätterna och super trött hela tiden..Inte ens solen gör mig piggare

sunkan
0

tack för era svar. Jag är dubbelt så trött nu på våren, men har varit super trött hela vintern. När jag kommer hem efter arbetsprövningen så är jag så trött så att jag mårilla man tror man har en allvarlig sjukdom. Fast jag arbetstränar bara 3 timmar om dagen. Det är så mycket man skulle behöva göra hemma som man inte orkar.

sighni
0

Jag känner igen mig i det ni beskriver. Detta är det största bekymret och anledningen till att jag inte orkar jobba heltid. Tyvärr förstår inte FK det. Det är ett stort bekymmer.