Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 17528 ggr
humleblomster
22

Nervryckningar/sprittningar i kroppen

Undrar om ni också upplever "spratt" i kroppen, känns precis som man blir skrämd men det blir jag inte, det rycker till i hela kroppen ändå. Eller som en blandning mellan ryckning och rysning… Får flera såna om dan när jag är inne i en dålig period..

mongu
0

Ja, det känner jag igen. Kan rycka till rejält. Hur ofta det varierar. Men det är inte så vidare värst.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Helsdotter
0

Jodå, har sådana jag med. När det var som mest brukade lillkillen komma o sitta i mitt knä för det var så skoj när mammans ben hoppade :)

Rita-S
1

Japp det där har jag. Både när jag håller på somna, medan jag sover och i vaken tillstand. fruktansvärd störigt när man håller på mäta upp nåt till bakningen >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
0

Eller när man sitter och surfar och fingrarna sprätter till så att man klickar in sig på de mest underliga ställen! *asg* Händer mig var dag! Skrattande Att pennor och bestick flyger överallt är lättare att leva med. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Tassy]
0

jojo, nog händer det här med, mycket och ofta! Fundersam

Zuzzi
0

Jo, å det är skitläskigt när kroppen lever sitt egna liv Skrikandes

Zimba
0

Jodå, speciellt när man håller på o somnar, men det har hänt även i vaket tillstånd, skitskumt.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
0

#7 när man håller på att somna är det reptilhjärnan som spökar lite ;) urgammal reflex från tiden då vi sov i träd. mycket irriterande fenomen om jag får säga det själv Flört

jen
1

gammal tråd jag vet ;)

Men det där känner jag igen. speciellt när jag lagt mig ner och slappnar av på kvällen.

då kan hela armen eller ett ben bara hoppa till…

Tatsja
0

Mycket vanligt. Håller man i kaffekoppen så händer det att det blir torka av. Spratt en gång till så mycket med benet att jag gav sonen en spark i baken. Gissa pinsamt men roligt. Fast han är van. Gör likadant själv.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

virkmaja
0

japp, gör det en hel del själv. har dock inte förrens nu fattat att det kan hänga ihop med fibro… har genomgått ett flertal tester, bl a magnetröngen för att se om jag hade hjärntumör, EEG (som jag bara fick migrän av) m m…

Misimurf
0

#4 det där känner jag igen, min högerhand lever sitt eget liv emellanåt och då högerklickar den ofta Förvånad

Jag har också ryckningar i armarna och benen ibland, en gång klappade jag till mitt ex helt ofrivilligt, armen bara flög iväg

Mysan59
0

Jag hade mera såna ryckningar förr i tiden, just dom där när man håller på och somnar, men inte alls ofta nu för tiden.

Och jag har inga såna där ryckningar som ni har Förvånad

Tatsja
0

#13 Oh, det känner jag igen. Precis in i drömmes värld och arm eller ben börjar spritta till. Då blir man klarvaken igen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

pluttigs
0

jag brukar ha som nervryckningar i bakhuvudet, läskigt.. känns som kolsyra i skalpen, även tinningarna kan rycka lite, någon som känner igen det? läkarna hittar inga fel så kanske det hör till fibron?? känns bra skumt.

tummhen rycker samt lår, vader, ögonlock på vänsta ögat, såå drygt blir värre när jag är inne i en dålig period.

Stephanie
0

Brukar se mamma spritta till då och då. Främst när hon håller på att somna. Själv verkar jag bara rycka till sådär när jag håller på att somna på tåg/buss, aldrig annars Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

fibro
0

Joo, det sprätter och krampar och skakar. Ibland undrar jag om det verkligen är FM jag har och inte nåt annat hemskt Förvånad

fibro44
0

Joda ryckningar och nervpirr har jag oxå. Det kommer när man minst anar det… Sendrag i tårna är oxå nått som brukar uppkomma speciellt på natten… men det har kanske inte med fibron att göra?

pluttigs
0

Ja det är verkligen en skum känsla, pirrar i några sekunder borta ett tag o kommer sedan tillbaka, på samma fläck  på övre skalpen ner mot bakhuvuvdet, har inte haft så förut utan det har börjat nu dom senaste 3 veckorna!! väldiigt konstigt men sen är man ju stel och har ont från nacken ner i korsryggen + axlar o skuldror, bröstrygg för jämnan kanske kan der bero på det? min läkare verkade inte bry sig i det, men det gör dom aldrig i min kommun :( dom tror man är hypokondriker bara…

pluttigs
2

för några månader sedan började en otäck grej hända :( ryckningar i musklerna, speciellt västra benets muskler, rumpa,lår,vader det bubblar och rycker korta sekvenser, även foten rycker och stortån och de andra tårna drar det liksom i…svårt att förklara…dom dras nedåt golvet som om nån hade ett snöre o drog i :( kommer speciellt när jag ligger stilla… eller sitter, sist höll  det i sig några veckor, denna gång har det hållit på 1 vecka, har även gungande yrsel i bakhuvudet, det känns som jag åker båt!!

ryckningarna kan komma även i ögonlock, tumme, tinningar, huvudets muskler :( mest på vänster sida av kroppen… söker jag på nätet o läser hamnar jag på Ms sidor vilket gör mig ännu oroligare… hur normalt är det att det rycker såhär?? speciellt i foten???

läkarna vill inte ge mig en ms utredning då jag är så väl utredd tycker dom…tänk om det är så att man går runt med det o inte får hjälp!! otäckt :(

Ha det bäst vänner!!

hellah
0

Finns även nåt som heter dystoni. Jag känner en som blev omdiagnosticerad från fibromyalgi till dystoni. Själv har jag inga ryckningar, förutom ibland när jag ska somna. Men alltför spända muskler har jag.

Länk: http://www.dystoni.com/

lilli-l
0

Jag har konstiga ryckningar i lilltån på vänstra foten emellanåt! Känns som sendrag, lilltån liksom dras utåt.. hur jobbigt som helst och det kommer oftast när jag ligger eller sitter still. Som om lilltån lever ett eget liv!

Ibland när jag går och lägger mig så vibrerar hela kroppen, liksom i vågor. Vibrationerna kommer ett par gånger. Alltså riktiga vibrationer, som jag tror säkert skulle kännas för någon annan, om de la handen på mig just då. Jag känner mest vibrationerna i armarna och överkroppen. Och mest när jag ligger på magen.

Så konstigt. Någon som känner igen det?

Glad påsk på er alla!

Carpe Diem….Fånga dagen