Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2642 ggr
sommarblomman
0

Vad tror ni om detta som Dr Hotze säger?

brunett
0

En läkare som försöker spela viktig och göra sig pengar på andras olyckor.Det är vad jag tycker. Så jäkla nonchalant han är…grrrr

fibro
0

#1 instämmer med föregående talare..+ GRRRRRRRR

knas65
0

Jag har själv börjat forska lite i orsaken till varför jag drabbats av Fibro.

Läst om Hypotyreos Typ-2…

Det är intressant, så har ni möjlighet så kolla runt lite. Sköldkörteln styr och ställer ju det mesta och rubbningar är inte bra. Typ-2 är mer på cellnivå, jag har tagit blodprover och de visar inga onormala värden på TSH. T-3 eller T-4…

Men jag beställde hos Scandlab ett prov som gjordes via 24 timmars urin,, det provsvaret visade helt andra värden…

Att enbart behandla med syntetmedicin som Levaxin ger inte så bra resultat som man får genom att använda Armour Thyroid som är ett svinsköldkörtelhormon. problemet är att hitta en läkare som skriver ut detta eller som över huvud taget vill lyssna på alla knäppa symptom man har…

Suck,,,Jag skulle så gärna vilja få medicinen men vet inte vart jag ska vända mig… De jag pratat med hånflinar åt mig lika mycket som de gärna gör när jag nämner fibro…

Jag undrar hur många av oss fibrisar som skulle kunna bli bättre om man tog oss på allvar och tog rätt prover på oss???

Läkaren här är inne på ett intressant spår. Inga skulle bli gladare än jag och min familj och säkert många fibropatienter om det är så att det ha rmed sköldkörteln att göra!!!

Däremot så har han fel angående åldern… Men rubbningar i sköldkörteln kan även drabba yngre…

Så min åsikt är att inte såga det han säger, men att få läkarkåren att öppna ögonen angående sambandet Hypotyreos/ Fibro det blir inte lätt!!!

Kan tillägga att förr i tiden så kollade man sköldkörteln med urinprov, men det blev billigare och enklare att bara ta ett blodprov.. Problemet är att just då de tar provet så kan hormonnivån vara bra, den svänger ju under dygnet…

Vidare så användes Armour Thyroid innan de kom på Levaxinet…

Inte alltid som vetenskapen gör framsteg!!!

Jag tänker kämpa vidare för att få hjälp och tänk vad positivt det vore för många om det är så att det är sköldkörteln som ligger bakom och det finns hjälp att få????

Det skulle vara underbart om jag kunde komma med ett positivt besked till er alla på denna kanonbra sajt!!!

Hoppet är det sista som överger mig!!!

TjockaBerta
0

Önskar att jag fick träffa honom eller en läkare som han. Han har verkligen satt sig in i problemet och vill undersöka orsaken till ens tillstånd. Som han säger skriver läkarna bara ut mediciner som till och med försämrar och fördjupar symptomen.

Jag har i flera år försökt intressera mina läkare för sköldkörteln men det är precis som han säger i inslaget. Man tittar bara på blodprovet.

Vid hypo2 ska man inte tillföra Levaxin då det kan förvärra eftersom problemet ligger på cellnivå utan istället använda det naturliga preparat som nämns. Man måste gå till väga på ett annat sätt för att tillföra kroppen de nödvändiga hormoner som inte kan tas upp normalt.

Det finns några få läkare i Norden som arbetar med sådana här problem men jag hoppas att kunskapen sprider sig så att alla kan få den hjälp de behöver.

>>>Malum domesticum<<<

Chestnut
0

Tycker att det han sa var väldigt intressant. Läkare överlag lägger på tok för stor vikt vid blodprover.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Här är en artikel i samma tema (svensk).

Med vänliga hälsningar
Chess

hellah
0

Tack #3 och#4 för bra inlägg. På kolhydrater i fokus diskuteras ofta sköldkörtelproblem, för den som vill läsa mer.

Jag tror att fibromyalgi kan utlösas av flera olika faktorer, och att diagnosen såsmåningom kommer att delas upp i flera. Ingen vet ju ännu (vetenskapligt) vad sjukdomen kommer sig av, eller ens hur den yttrar sig.