överklaga till länsrätten
jag har fått avslag till fortsatt sjukersättning, jag är ej utförsäkrad jag har 18månader kvar som jag kan få. Nu ska facket hjälpa mej att överklaga, jag undrar om det är någon som vet om man har rätt till akassa under tiden man överklagar. Annars har man ju inte råd. Är det någon som har varit ute för något liknande. Hur har ni försörjt er då.
jag fick/får ej a -kassa under tiden överklagan pågår
om jag inte får någon hjälp till min försörjning vet jag inte om jag har råd att överklaga. Min företagsläkare tyckte apsolut att jag skulle gå vidare med det här, men alla har ju inte råd. Just nu är vi sjukskrivna både min man och och jag. jag ska ta reda på om jag kan få någon hjälp från socialen, visserligen har vi hus men det är skuld på det. Vi bor ju billigare i huset än vi skulle göra i en lägenhet. Jag har en dotter som har asbergersyndrom som är 20 år som bor hemma, hon har inget jobb och har inte mycket inkomst.
jag undrar sommarblo vad du lever av under tiden din överklagan pågår.
Jag lever på 50% sjukersättning och 50% aktivitetsersättning(då jag utreds på AF). Jag har haft i 10 års tid 100% , men fick förra året det ändrat till 50% (som jag nu såklart överklagar)
Jag hoppas det ordnar sig för dig sunkan och att du inte ger upp utan att du överklagar.
då ni ändå bor billigare än i lägenhet så kan de ej tvinga er att flytta
Du har rätt att bo i hus och ha lån och ändå söka socialbidrag (däremot hur mycket du/ni får vet jag inte)
kan tillägga att min aktivitetsersättning är den lägsta pga att jag inte arbetat på 10 år utan varit sjuk. Så jag fårt inte ut mycket per månad

hej,sissta utväg medans du väntar socialen,tråkigt men sant.mitt är uppe i länsrätten och jag var tvungen att ta hjälp där om du inte har pengar i madrassen eller vinner på spel,kämpa på.keep fighting.
tack för era svar, jag tror jag kan få aktivitetsersättning jag har rätt till akassa, jag har varit sjukskriven i 3 1/2 år. ska träffa facket imorgon så jag får se hur det går, sista utvägen är att söka socialbidrag.
Hejsan! Jag har mitt ärende på länsrätten och jag får stämpla.
Mvh Jessica