Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2604 ggr
millan62
2010-03-13 16:56
0

Spikmatta

Jag började använda spikmattan för en tid sedan…ända tills jag fick en inflammation i bröstkorgen(det var iaf vad läkaren trodde).Frågade"min"sjukgymnast om det var möjligt att jag hade fått den av mattan…och han sa att det fanns en möjlighet.Vad ska man tro egentligen…?Spikmattan ska ju förbättra ev.inflammation har jag hört…ska jag fortsätta använda den eller?För övrigt har jag inget större förtroende för den sjukgymnast jag går hos nu….inte läkare heller!

brunett
2010-03-13 17:01
0

Har du inget förtroende för dem ska du inte fortsätta gå där för det blir du inte bättre av.Sök upp privata läkare och en bra sjukgym.Lycka till

millan62
2010-03-13 17:08
0

Jag har valsat runt hos alla möjliga och omöjliga läkare/sjukgymnaster….nu är det första gången på flera år som jag går till en sjukgymnast…men som sagt att hitta någon som man känner förtoende för är en annan sak!

Frågan är om jag ska fortsätta med spikmattan…………ingen som har fått någon negativ reaktion av den?

bluemary
2010-03-13 21:24
0

Jag för min del kan inte vara utan den !

Visst är det ett "eländes elände" precis när man lägger sig ner,
eller lägger sig tillrätta (och sedan upp igen förstås).

Men efter en liten stund så är jag helt smärtfri och så även en
stund efteråt. Tyvärr inte så länge som jag önskar, ungefär
10-15 min. Men har ryggvärken varit av värsta slag så är det ju
helt gudomligt.

Somnade en gång och sov på den hela natten. Nog hade man
önskat att jag skulle ha varit fullt frisk efter den "dusten", men
tyvärr inte….Skrattande

Men det hela är ju förstås oerhört indvidiuellt, andra trivs visst
inte alls.
Det var en tråd,eller kanske t om 2 st. om just spikmatta för
ett tag sedan. Kanske att Rita hittar den ?Glad

Lycka till !

TjockaBerta
2010-03-14 12:45
0

Du får väl känna efter själv. Sjukgymnasten kan inte veta allt och kan även ha fel ibland.

Blir du sämre av spikmattan så strunta i den eller använd den på ett annat sätt. Blir du bättre så fortsätt använda den som det känns bra.

>>>Malum domesticum<<<

sunkan
2010-03-14 15:29
0

Jag har varit lite tveksam på spikmattan, jag har fått för mej att det bara är hokus pokos, men det är ju många som tydligen har blivit hjälpta av den och tycker att den fungerar bra. Men jag har aldrig prövat den, men jag har varit frestad att göra det.