Voltaren värmeplåster
Detta har jag provat två gonger nu. Dom är riktig sköna att ha på ryggen när ryggen bråkar redan från början.
Den hjälper mina muskelspänningar att släppa. Min värk har jag kvar, men jag får inte den ökade värken pga att jag spänner mig! Skönt.
Dock på dom värsta dagar är det bara gott och varmt, det hjälper inte tillräkligt ensamt på mina dårligaste dagar.
Men just i dag känns det skönt med plåstret på.
Mongu, vet du om man kan få dom på recept så man får dom billigare? Dom är ju inte så billiga.. :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Vad jag fått fram så finns de bara receptfritt. Tyvärr. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Rattans! Får tjata på läkaren att han kan tjata då!

Rita!
Det verkar va så att dom inte går att få på recept. Visst är det trist när man hittar nåt som funkar.
Vad kostar plåstren?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jag har för mig det var över en hundring för ett paket med två dubbelplåster. Nu är ju dubbelplåstren två bitar som sitter i hop, man kan klippa upp dom så man får två små med om man har tex en axel man vill värma.
Men jag tar dom pängarna då. Sen får vi kanske hoppas att dom kan komma på recept i framtiden :)
Jag brukar använda orudis gel och liknande. Är förståss rätt så kladdigt att hålla på med, men det blir inga fläckar på kläderna. Det kostar under 100 kr för en tub. Verkar både smärtstillande och antiinflamatoriskt. Jag tycker de ger en mycket bra lindring, och om man tar på tidigt kan man hejda så att det inte blir "kroniskt" men man måste se upp med att sola, under tiden man använder det. jag tror att man kan få dom på recept, för de var receptbelagda när jag började med det för ung 15 år sedan. voltaren finns ju även som gel, men det har jag ännu inte provat.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#5 gel har jag provat alla sorter, och det ända är att det är kladdigt. Den smärtlindrande effekten är så liten eller inte närvarande alls för mig att jag hellre låter bli, det gör faktisk mer ont att få på kletet på ryggen än smärtlindrandet tar tag i sen hos mig. Värmeplåstret har inget smärtlindring alls, det finns inget smärtlindrande ämne i dom, dom bara ger värme. och dom går snabbt att sätta på för mig med.

Geler ska man va lite försiktig med för det tas upp av kroppen. Så det gäller att följa det som står i anvisningarna.
Sen är inte alla geler sånt som man kan få med förmån på recept. Läkaren kan skriva recept men man får ändå betala hela kostnaden själv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag fick utskrivet en smärtstillande creme som är värmande.Den heter Capsina.Finns tyvärr oxå bara på recept men är väldigt skön.Men det är svårt att tvätta bort den från händerna!Så det gäller att vara försiktig och inte ta sej åt ögat efteråt..Har för mej den var dyr, men den räcker ganska länge för man behöver inte ta mycket.Bäst är att skydda händerna med plasthandskar iaf!
Har man väldigt känslig hud kan man prova bara lite först.

Capsina ges mot nervsmärtor. Den innehåller spansk peppar det är därför man ska va väldigt försiktig när man handskas med den.
Så plasthandskar ska man ha när man smörjer på den.
Jag fick den när jag var på smärtmott. just för att se om mina nervsmärtor kunde lindras.
Det gick bra ett tag men sen så fick jag väldiga besvär med att det kändes som jag brann på de ställen jag smörjat mig. Därför var jag tvungen att sluta med en.
Så lite varning är det med den krämen. Inget man ska ta utan läkarordination.
Ha en bra dag! Mongu.
Varför kan man inte få plåstret på recept? Om man är i behov av det. Läkarna skriver ofta ut receptfria medel, om det går åt en hel del. Jag får andra receptfria medel utskrivna.
Ni som använder det, fungerar det bra mot värk? Har ont i axel, och tennisarmbåge, men kan inte äta antiinflammatoriska medel. Men ett plåster kanske fungerar?
#10 Plåstrerna är varken förmånsbelagda eller finns i större storlek/förpackning. Så det skulle inte vara någon vits.
Med vänliga hälsningar
Chess
#9 Helt riktigt!Man bör nog prata med sin läkare först och inte prova någon annans creme.Den finns,tror jag,i olika styrkor oxå.Sen borde antingen läkaren eller apoteket upplysa om att man bör ha handskar på sej vid insmörjning.Det var ingen som berättade för mej iaf.Även om jag tvättade mej noga efteråt så följde inte allt med,det liksom gick in i porerna.Sen råkade jag ta mej åt ögat..ajajaj!Så försiktighet är på sin plats.Men för nacken och ryggen var den skön annars ,för den blev varm.

Ja vet inte om nån av er använt er av färsk chilipeppar? Då är det också bra att ha handskar på sig om man inte ska bli bedövad på händerna efteråt.
Ha en bra dag! Mongu.