Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 44527 ggr
fibro
63

En blåsa på ögonvitan..

Jag har några gånger känt det som att jag har skräp eller ögonfrans i vänster öga. Det kliar, irriterar, skaver och retar. Det finns en svart "prick" som följer varje ögonrörelse, detta har funnits i flera år. Jag ser som vanligt.

I förrgår såg jag att det är en blåsa på ögonvitan. Så igår var jag till läkarn och han sa det ser ut som en irritation på senhinnan och skrev ut ögondroppar att ta 2ggr/dag i 10 dagar.

Nån mer som fått blåsor i ögona???

Läskigt när det blir nåt i ögona…Rynkar på näsan

masko
0

Halloj där!

Jotack här har du en till! Blev livrädd när de dök upp för tre år sedan. Har en på vardera ögat i ögonvrån mot näsan. Har provat med allehanda droppar och inget har fungerat. Är dessutom svullen över hela ögat. Har gjort flera undersökningar och varit till ögonklinik ingen vet vad det är men det är en ytlig förändring och inget som ska påverka synen. Har nog misstänkt att det hört ihop med fibron på ngt vis och nu verkar det som att jag fått det bekräftat.

Skriv gärna om du får ngn medicin som verkligen tar bort dem!

Må gott!!

Rita-S
0

jag har själv aldrig fått blåsor på ögonen som jag har sett, inte ens under mina värsta skov. Afte därimot får jag när jag mår som sämst med fibron..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

shareza
0

hej!vill börja med den mörka fläcken du ser,,skulle tro att den är som en genomskinlig orm och följer när du flyttar ögat,,detta är ett ofarligt fenomen som jag har och har inte med fibro att göra,,det är blodkärl du ser,,och det förvärras vid solljus, blåsan du pratar om vet jag inte om detär samma som jag har,,eftersom du varit hos läkare är det nog inte så,,,jag har en blåsa  eller fläck som de flesta har som är uppväxta på västkusten,den kan växa överpuppillen och går då att skrapa bort,,är också ofarligt men inte ovanligt,,detta har alltså med sol att göra och inte fibro,,, men det är ju inte säkert det är samma,,har haft reuma och fibro i många år.

TjockaBerta
0

Det har jag haft under ca 2 år. Det värsta var att den kom och gick så det gick inte att boka tid hos en läkare för att titta på den. Till slut fattade en läkare problemet så att jag fick ringa och få en tid samma dag som jag hade blåsan.

Han ville skära upp den och sa samtidigt att den kommer att komma tillbaka.

Då sa jag -Nej, här ska inte skäras i mina ögon, i synnerhet inte om den ändå kommer tillbaka. Efter det började jag dricka mera vatten och blåsan försvann.

När jag känner att den börjar kännas igen i ögat hinkar jag vatten och blåsan försvinner igen.

>>>Malum domesticum<<<

shareza
0

tack för tippset

mongu
0

Tycker man ska va försiktig när det gäller ögon. Vi har två ögon och dom kan inte ersättas om nåt blir fel.

Så får ni symptom som ni inte alls känner igen. Sök då hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Många ofarliga symptom kan likna de som är allvarliga och måste åtgärdas snabbt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro
0

Efter träget ringande fick jag igår tag på ögonmottagningen.

Hon sa att blåsan kan man sticka hål på , men som du säger Tjocka Berta, så kan det komma tillbaka. Den svarta pricken gör man inget åt heller, den är inte farlig så länge den inte är fixerad utan följer ögonrörelser..

Weard Obestämd

Ögondropparna har iallalfall inte hjälpt, känner bara mer gruskänsla och irritation..Vatten dricker jag alltid mycke av, så det kan inte vara problemet..

Jaja…få se hur det utvecklar sig  Cool

TjockaBerta
0

Ja det är väl inte farligt men det är hemskt irriterande att ha blåsan. Det skaver hela tiden. Jag vet hur det känns. Hoppas du hittar en lösning för det.

Berättade de inte VARFÖR man får en sådan blåsa, förresten? Kunde vara kul att veta.

>>>Malum domesticum<<<