Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2503 ggr
fibro
0

Långa dagar..

Ni som inte jobbar, vad gör ni om dagarna?

Dagar jag mår skapligt bra känns väldigt långa. Jag gör samma saker och usch vad trist det blir. Bor på landet så inte har jag lust och ork att åka nånstans i alla fall.

Vill ha vår så jag åtminstone kan vara ute mera, pula i trädgården, promenera mera, gå i skogen, kanske cykla lite..

Vad gör ni om dagarna??

kajsa-kavat
0

0" Jag har det som du ungefär, bor också på landet med hästar, hund och katter.

Nu en sedan början av december har jag haft en period då jag inte kunnat göra i stort sett någonting. Vissa dagar känns bara för bedrövliga.

Jag läser en hel del, i liggande ställning naturligtvis, då jag inte kan sitta och läsa för nacken. Jag sitter, när det nu går, en del vid datorn och surfar runt lite och grejar lite med mina hemsidor.

Det är väl det mesta jag gör förutom det vardagliga i hemmet, matlagning, tvätt osv. Men städa kan jag inte, det gör min man. Ibland. Jag kan heller inte åka och handla.

Djuren sköter maken ska jag väl tillägga. Dom måste ju ha sitt även om matte inte gör så mycket annat än umgås lite med dom.

knas65
0

Hihi, jag gör samma som du!!! Undrar vad andra fibrisar gör på dagarna!!

Hushållssysslor som står mig upp i halsen, är så trött på det. Alla dagar är likadana, har tappat den härliga känslan jag hade när jag jobbade att det var HELG!!!

Jag läser och jobbar mycket med min självkänsla, spelar Mahjong på datan, skriver av mig mycket som känns dåligt och läser igenom det och ser om jag kan göra nåt annorlunda i mitt liv.

Badar och lyssnar på musik som gör mig gladare.

Tittar på TV om det är nåt av värde där…

Glider runt i datavärlden en hel del…

Jag dricker på tok för mycket kaffe….

Har bestämt mig för att ha en "gladstund" varje dag.

Tittar in på humorsajten här…

Tänker att det kommer snart vår och att det är ok att bara vara när det är vinter.. Tänker på hur de gjorde förr… Det var ju mycket inomhussysslor, de gick inte ut i onödan i kylan, varför ska jag det om jag inte måste??? Nä, det är skönt att jag har det varmt o gott, det är jag tacksam för…

När våren kommer är jag redo för att leva ute i friska luften, då ska jag njuta av fågelsång o blommor.

Då blir det mindre data och TV, dusch istället för bad, fika utomhus, ser fram emot den ljuva tiden.

det gäller att hitta glädje i det lilla, inte alltid så lätt men det går med positivt tänk…

Mosaik02
0

jag är oxå hemma på dagarna

min son tar en hel del tid men när han är i skolan så har jag en stund för mig själv

jag spelar WoW underbart att ha en annan värld att smita in i där man kan springa slåss och vara stark

städa tvätta diska hålla ordning hemma

vila och sova gör jag en hel del beroende på dagsformen

mycket surfande på den bärbara datorn i sängen

en bra dag då kanske jagå ker och handlar går en promenad vid havet går lite i affärer detta händer ungefär 1 gång varann vecka eller mindre

det dom är mest jobbigt är ensamheten att inte ha någon att prata med på dagarna

fibro
0

Jaa-a hörrni, då gör vi ungefär samma saker dagarna i ända…Gråter.

Och skulle man bara våga tänka tanken att göra nåt utöver det vanliga, nåt som skulle stimulera och vara roligt…ja då  straffar det sig…

Våren känns ju väldigt avlägsen just nu. Här blåser det kraftigt och snön yr, gubben kom inte iväg till jobbet då det inte är plogat. Bara att förbereda sig på strömavbrott igen…

Känner mig inte vidare positiv just nu….Obestämd

cillha
0

Hej! Jag har 2 st hundar som jag är ute med ganska mycket, hade jag inte dom skulle jag bli tokig. Har gått hemma i 11 år. Bor på landet och längtar också till våren.Skrattande Cillha!

pluttigs
0

Hrj jag vaknar först vid 6 tiden när gubben går upp, tar värktabeltt, magtabl.antidepp sedan lägger jag mig i gen o sover fram till 11-12 äter sedan lite frukost, vilar igen, plockar lite diskar, tvättar,små städar, vilar igen läser eller kollar tv, kanske slumrar till, går upp vid 15 tiden o lagar mat, äter med gubben vid 16 .

Vilar o slökollar tv,läser.

Det är en halvbra dag, en dålig ligger jag hela dagen o går bara på toa o äter lite

En skaplig dag gör jag allt man missat o får lida för det sedan..

Är 35 år men känner mig som en 100 åring i kroppen, matt,trött och kraftlös med en tokvärkande kropp +ångest :(

Jag hatar fibro!!!

Vi bor på landet nu men ska flytta in till en lägenhet i stan då jag inte orkar sköta huset :( sen är det för dyrt..tycker det är hemskt att livet inte blev mer än såhär, vill bilda familj men vet inte hur jag ska orka pga av fibron!!

bacilla
0

Tog emot en omplaceringshund efter övertalning fastän jag  känner att jag inte riktigt orkar. Men när jag är ute och går så ger det mig så mycket att ha hund igen som sällskap. GladHaft hundar i över 20 år. Sedan ser jag det som träning och har som mål att gå oftare och längre. Skriver en liten anteckning så jag ska kunna se när jag orkat lite mer. Försöker se att det går sakta framåt även om det känns hopplöst. Annars så är det huset och trädgården som kräver sitt som upptar all min tid. Det är ju så lite tid som jag orkar vara uppe. Allt är misskött enligt mitt sätt och se om man jämför med förut. Sedan mediterar jag, läser, lyssnar på musik, bakar en kaka och försöker skriva berättelser. En bra dag kör jag iväg och hälsar på någon eller åker på massage, ansiktsbehandling eler annat "Wellness". CoolDagarna går men livet känns innehållslöst jämfört med innan när man jobbade och skötte allt det andra ändå. I går orkade jag ta mig till operan och se "Karmelitsystrarna" där min väninna sjöng med. En oerhörd eufori att sitta där som en vanlig person och prata med några vänner jag inte sett på länge. En höjdar kväll, men idag har jag vilat mest.