Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 11313 ggr
pluttigs
13

Rycker i tårna?

Hejsan någon av er som brukar ha sendrag/muskelryckningar i tårna (stortån och tån brevid) började för 2 veckor sedan och kommer ofta när jag lägger mig på kvällen… dom 2 tårna liksom böjer sig samtidigt bubblar det o kryper i benet..jätteläskigt, är van vid muskleryckningar men inte i fötterna… tacksam för alla svar!!   

Ha det bäst!!

kajsa-kavat
1

Sendrag i fötterna brukar jag ha flera gånger per dag ibland, och särskilt när jag lägger upp benen i tv-soffan och ska ha det lugnt och skönt. Då börjar eländet med sendrag i särskilt stortån, men ibland i alla tårna samtidigt.

fibro
0

Jag har länge haft nån konstig aktivitet i fötterna/tårna. Det är inte som "vanligt" sendrag, utan det liksom suger och drar i tårna och på fotryggen. Jag vet inte om det är muskler eller senor i fötterna som beter sig så, jättejobbigt är det iallafall. Detta är värst när jag lagt mig men håller oxo på då jag står stilla och sitter.

Mycke märkligt… Obestämd

pluttigs
1

Fibro jag håller med dej exakt så känner jag….bra beskrivet!! tårna liksom dras nedåt fotsulan..helskumt…det kommer och går lite som det vill kan vara borta flera dagar föra tt sedan hålla på att rycka i några dagar o försvinna igen… skönt ändå och höra att vi är fler som har den konstiga symtomen!!har även haft förbannat on i skinnet  en slags ömhet från axlarna o upp skalpen :( kan knappt kamma mig vissa dagar..

fibro
1

#3 För mig har det hållit på varje dag sedan flera månader tillbaks, har inte varit borta nån enda dag :(

Det där med ömhet i skalpen känns oxo igen..

Javisst är det skönt att man iallafall inte är ensam om allt, skönt med forum där det finns likasinnade. Förståelsen är ju inte värst stor i ens omgivning precis.