Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 21533 ggr
pluttigs
2010-02-16 15:54
45

Stickningar??

Hejsan tänkte höra med er om ni har sk stickningar i kroppen?? jag får i armar,ben,händer,bröstkorg..jätteläskigt!!! hör det till fibromyalgi? ibland gör det nästan ont av det….

Tacksam för alla svar!!

fibro
2010-02-16 17:32
5

Jag har oxo stickningar i händer, fötter, ben, ansikte och skalp, även domningar och kylkänsla. Men det blev något bättre av Lyrica…

Googlar jag på detta hamnar jag på MS-sidor… Obestämd.

shareza
2010-02-17 17:07
3

det har jag också ont av,,har pratat med flera som har fibro och dom säger det samma.

tezzh
2010-02-18 02:10
3

så känner ajg med kyl käänsla allra helst i huvudet idag äckligt, skulle vilja veta hur era stickninagr ser ut och om det är varje dag, om ni har domningar varje dag tacksam för svar( inte fått nå diagnos än ) är orloig över MS

fibro
2010-02-18 08:26
2

#3  Jag har inte besvären varje dag, kan gå dagar och ibland veckor emellan.

Jag blir avdomnad i skalpen, ansikte, läppar och tunga. ( som tandläkarbedövning). Får kylkänla och "sockerdricka"-känsla. Ibland bara ena halvan av huvet, ibland hela. Såhär blir det även i händer, fötter och låren.

Min läkare misstänker nån migrän och skicka mig till neurolog, hon kunde inte vara helt säker, utan vill utesluta MS. Så nu väntar jag på tid till MR-hjärna. Har nyligen varit på CT-skalle som inte visa tumör eller annat.

tezzh
2010-02-19 00:35
9

ok jag har gjrot MR men det visade ingenting, har också domninagr stickningar hemskt ont i nacken ont i huvudet hjärtklappningar, problem med magen, sticknigar i huvudet mkt obehaligt tappar saliv ibland :S

tezzh
2010-02-19 00:35
1

tungt att andas emmelanåt

fibro
2010-02-19 07:57
2

Jaa-a du tezzh, man vet inte vart allt kommer ifrån Gråter.

Även jag har tungandat ibland..

Jag är inte särskilt orolig över kommande MR, antar att allt kommer från spöket FM…Men man kan ju inte alltid vara helt säker på att allt beror på FM, det som är så läskigt…

tezzh
2010-02-20 00:19
1

ja precis har konstiga stickningar i huvudet gör ont  ibland hugger till och så  hemskt yr, stick i anisktet , mkt irreterande, känner att det rinner till i bland på kroppen äckligt känns som att det e blodet som gör det vvad vet jag äckligt iaf

shareza
2010-02-24 17:29
0

vi sm har fibro har nog hur mycket symtom som helst tyvärr,,tror också vi blir känsligare för allting,jag har sedan natten till måndag haft vinterkräksjuka och fortfarande är jag så utslagen att jag var tvungen ringa sjuk-upplysning,, har aldrig varit så här  knockad förut av magsjuka,tror vi har nedsatt imonförsvar.Gråter

knas65
2010-02-25 09:17
5

Jag får ofta sån jäkla huvudvärk som känns som den kommer från nacken, skulderbladet går upp via käken och örat upp till tinningen in i ögat… Ögat dras ihop och ansiktet hänger liksom på den sidan. Har ingen riktig känsel i ansiktshalvan då…

Har kollat med skallröntgen, neurolog, fått sjukgymnastik, ingen kan ge svar på varför….

Har ofta känslan av att nåt rinner baklänges i örat, det låter och känns kan jag ju tala om,,,jätteotäckt…

shareza
2010-02-25 19:29
0

jag har ofta ett klingande ljud i höger öra,,låter som metallbitar slås samman,,,,, och värk från nacken upp i huvudet har jag nästan alltid,,särskilt på morgon och kväll..tns hjälper lite mot detta,,har du ingen sådan hemma,så be en läkare eller sjukgymnast att skriva en remiss till hjälpmedelcentralen,så får du en,,kostar 100 kr mån och går på högkostnadsskyddet