Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1898 ggr
Mamadragon
0

liten stöld...

Igår satt jag o min sjukgymnast o tittade igenom min journal. För ett år sen klarade jag som mest av 10 minuter på gåbandet och ingenting mer. NU klarar jag 25 minuter på gåbandet och lite extremt lätt muskelträning i gymet. Jamen hallååå, 15 minuter på ett år är väl inget…

JO, för det betyder att jag har STULIT TILLBAX 15 minuter av mitt liv (två ggr i veckan) ifrån min sjukdom!! En hel kvart, alldeles själv Glad Aldrig har väl en stöld känts så ljuv.

På måndag återgår jag till 100% arbete, få se om jag känner mig lika nöjd en vecka senare… Men just nu tänker jag bara njuta av min seger en liten stund, och av mitt kaffe.

Ha en skön dag och må snömolnen gå omvägar runt våra hem  Flört

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

fibro
0

Skrattande  Jamen GRATTIS till stölden, det gjorde du sååå bra!!

Hoppas det går bra på jobbet oxo och ta hand om dig  Flört

Mamadragon
0

Tack Glad
Ska faktiskt iväg till gymet o snatta lite mer tid nu. Nån sekund eller två.

knas65
0

Vad härligt att läsa att det inte bara går neråt.Glad

Har själv smugit igång med basal kroppskännedom och ska försöka få sjukgymnastik för att komma igång.

Stort Grattis!!!

Mamadragon
0

Tack igen.

Det ska ju för sakens skull noteras att jag har fortfarande lika ont i kroppen.

Men värken blev inte värre. Och ju mer jag rörde på mig desto piggare upptäckte jag att jag blev. Och som vi ju alla här vet så hanterar man värken på ett helt annat sätt när man är pigg och utvilad än när man är tröttare än tröttast.

Jag låg inlagt på Rehab i 7 veckor i höstas. De fick mig att inse att om jag inte gör nåt snart så kommer jag bara fortsätta i min spiral av värk/trötthet nedåt tills jag blir helt sängliggande.

Så sakta sakta, några d***liga  minuter om dagen i 7 veckor tills jag märkte resultat. Sen överlämnade de mig till min "vanliga" gulliga sjukgymnast igen.

Och varje minut jag av mitt liv som jag stjäl tillbax från fibron är en seger som firas med bubbelbad o varma vetesäckar Cool