värre smärta på våren?
Hejsan
jag har fått för mig att jag får ondare när det blir varmare ute runt noll. när det var jätte kallt ca 15minus mådde jag ganska bra i kroppen,
är det någon mer som känner så här?
Detta med kylan känner jag igen. Precis som du skriver,
när det är riktigt kallt. Och så ska solen gärna titta fram.
Då kan det kännas riktigt skapligt.
Undrar varför det är så………..
Nej temperaturen i sig på våren ger mig inte ökad värk, det jag därimot reagerar på är att det på dagen kan temperaturen variera upp mot 20 grader från natten, och DET reagerar min kropp på.
Särskillt när det varierar från 10 minus till 10 pluss i solen!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Min kropp reagerar vid "hastiga" temperaturändringar…
Jämn temperatur över dygnet är bäst för mig…
Ja,samma för mej.Detta åkande i kvicksilvret upp och ner som denna vinter utsatt oss för ,gillar inte mina leder alls!Fast tittar solen fram blir jag gladare i eländet iaf.
På våren får jag mera ont p g a den psykiska biten orsakat
av stress. Har man bott i hus innan fibron kom så är det en
jättestor skillnad på vad man orkade innan fibron dök upp
jämfört med nu. Då var trädgården mitt allt, nu så är den
mest ett stressmoment.
Så för min del har jag mera ont på våren p g a stress inför
allt arbete…….
Okej , tack för alla svar,
det kan mycket möjligt vara både den snabba temeratur förändringen och stress eftersom jag ska flytta den 1mars till en större lägenhet och inga pengar finns egentligen, Huvudet ilar och värken med. det var ju meningen att det skulle vara kul att flytta!

När vi hade som kallast o inga växlingar i vädret var värken som minst , trodde nästan ja börja bli frisk men nej de va inte så , mildare väder o växlingar o mer snö så låg ja där igen.

Fukt är det värsta för mig. Tyngre blötare snö, regn, dimma, när det blir rimfrost i träden… Mår bättre i torr - 20 än fuktig -5.