Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2100 ggr
Janecitarica
0

söka jobb fast man är sjuk???????????????

hej alla,inte kul att gå ut att söka jobb när man är sjuk,men man måste annars får man inte pengar till hyra och mat,herregud,det är inte klokt tycker jag.kåmpa på ett och två.man måste vara posetiv fast man mår inte bra,bara upp med huvudet och ut i djungeln…………………ha det bra alla fibro vänner.SkrikandesGråter

TjockaBerta
0

Ja det känns lite konstigt att presentera sig och berätta hur duktig man är och hur mycket man kan.

Enligt AFs regler får man inte uppföra sig illa för att undvika att få ett jobb. Jag menar, bete sig så att arbetsgivaren inte vill anställa en, med flit.

Undrar hur det är åt andra hållet. Undanhålla vissa saker för att få ett arbete trots sin sjukdom. Det kommer ju fram så fort man börjar arbeta att man är sjuk.

Får man göra det?

>>>Malum domesticum<<<

fibro
0

#1 Helt galna regler..

Det är ju inte shysst mot en arbetsgivare att undanhålla så viktig info som sin hälsa. Det är inte schysst mot sig själv heller.

Fatta vad man skulle kämpa för att det inte ska komma fram hur det egentligen är..så kraschar man garanterat snart nog, och står där som en idiot för att man undanhållit..Och säkerligen blir man själv ännu mer sjuk…

Nää..jag ska vara ärlig när det blir dax att söka jobb..Duger jag inte då så får det vara.