Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 15749 ggr
tezzh
2010-02-09 14:10
1

Orolig

Hejsan är orolig att jag har MS eller fibro men mest tror jag på MS uscha :( vill komma kontakt med er som har fibro och om det finns nån som har MS hur ni upplever dessa sjukdomar hur det började och så,här är min historia som pågåt i cirka 10 veckor nu mer eller mindre,

Tänkte på om man har fibro har problem med det nerulogiska då eller ? knäpper i mina leder ofta varje dag , har stickningar på båda sidor av kroppen typ överallt kan det sticka/bränna ibland lätta nålstick ibland gör det mer ont ,kan sticka till i handen nästa gång i knät så olika kan det vara, tagit massor med blodprover och vitamin b12, jo jag har konstig smakupplevse också smakar riktigt äckligt ibland, ibland ha ja varit/är domnad på båda sidor tyck ja och från början va de bah höger men nu e det vänster också :( och kropp ont i huvudet idag det sticker på vänster sida typ hjärnhalva tror ja ibland hugger till ibland höger hjärnhalva med det trycker känns som huvudet ska sprängas rent ut sagt ont bakom ögonerna bruka komma också ibland kommer huvudvärken plöstligt ibland gör det ont i huvudet innan känns som strålningar ibland som att huvudet blöder där inne ,kan göra ont n'r jag sitter också ibland bärrna sticka till ibland va molande känns ofta som att hela kroppen sover e domnad nu på både höger och vänster riktigt äckligt mm värk i nacke har grymt ont ibland varje dag och ibland ryggen rapar hemskt mkt också verka sura uppstöningar ja, och kan sticka på örat med och klia stick i anskitet då känt ibland bränner det min hund ser konsitg ut mkt streck har uppkommit och hemskt röd ibland , ibland vit nu har jag börjat blivit lite svart med och synliga ådror ha ajg fått som jag nästan aldirg haft eftersom jag är överviktig , ont i huvudet ha jag haft så länge började för några veckor sen alltid haft ont i huvudet typ men värre nu ljus och ljudkänslkig med tyck ja, dimsyn båda ögonen alltid varit ljuskänslig men synen e sämre nu e typ streck framför ögonen ibland , ibland e dom rätt mkt vattninga med även röd ibland då jag e trött ibland när jag vaknar på morgon e jag hemskt trött emd och dimsyn och mkt sömnkuser typ som grus i ögonen huvudvärk bruyka jag också ha ha ju börjat kräkas också nu när ja ha när jag har ont i huvudet rapar mkt uscha vad äckliga symtom gasig också , blivit hemsk dålig i magen haft diaree jätte nu, kissar ofta och oftast kommer det lite blivit hemskt känslig mot kyla nu kramper i fötterna typ och händerna e alldeles kall ofta . jo har ju gjort massor med blodprover vet inte hu många, konstig att det är så mkt stickninagr tycker jag, hade ju svininfluesan trolgiast början av november sen dess ha det aldirg blivit riktig bra när ja vart frisk då satt dom här symtomerna igång först yrsel diarre sen extrem värk i benet och vaden höger usch typ som kolsyre känsla konstant, , ja tänk om man ja bruka också ha ensidigt ont i huvudet för det mesta ont i bakhuvudet ibland med :/ ont på båda tinningarna men inte samtidigt bara hänt nångång pannan bruka ja ha ont i också och höger och vänster hjärnhalva kan hugga till och så uscha , och haft ont i vänster käke också till och från , oj vad mkt symtom jag har, det här började som sagt efter svininfluesan två vecko efter jag blivit frisk, vart jag yr efter ja hade duschat magen kom i otrim = diaree som jag har än och gasig och så, nästa dag ahde ajg jätte fruktansvärt ont i benet kudne knappt gå på det kolsyrekänsla och myrkrypnmingar konstakt i en månad också hemskt yr då som jag fortfarande e, sen fick ja urinvägsinfektion sen vart stickningar utbrett kan sticka vart som helst ibland bränna med alla symtom kom efter den infektionen, skulle vilja prata emd trevlig själ som kanske varit med om nå liknade har krämpor i vänster bröstet ibland med mkt äckligt kliar hemskt mkt också hjärtklappningar har jag känt av och till , huvudet mkt också på kroppen får utlsag ibland och blir alldeles röd, ibland inga utslag alls, jätte orkeslös man orkar typ ingenting trött jämt, fingarna vill inte hänga med nu märker jag, känns som att den itne orkar bära mig längre allra helst då man e nedstämd eller hållt på med nå fysiskt aktivitet och då man varit ute i kylaan, sticker mkt uppe på huvudet känns som sammandragningar och blödningar får en känsla av att ja ha trång mössa ibland,
många symtom på kort tid kan göra ont brevid bakhuvudet också både vänster och höger, ofta lesden ha ajg märkt men haft deprison länge ont i nacken sen ja va 16 år ska också tillägas, uscha vart utrdraget det här hoppas nån vill prata med mig om ni orkar läsa // Therese

tezzh
2010-02-09 14:24
3

Är svullen också, benen armarna fingrarna, svettas ofta om mian fingrar med, upptäckt svarta prickar uppe i hårbotten otäckt känns som att det e nån som lever och srpinger där uppe men det är det inte, muskelryckningar ibland, kliar hemskt ofta och mkt på hårbotten ibland ömmar efteråt , fått blåmärken med på benen,hemska ådror överallt mest på benen och armarna ser hemskt ut ser ut som vägar, pulserar också uppe huvudet ibland, bakhuvudet bland annat och ibland kan det pulsera till på kroppen vart som helst och stråla

knas65
2010-02-09 16:08
0

Kontakta din läkare omgående. Gå inte hemma och fundera över diagnoser.

Skulle det vara så att dina prover inte visar nåt, så vill jag skicka en sak till dig att ha i bakhuvudet.

Jag har haft amalgamförgiftning,,, det är kanske något sånt som spökar??

Jag har fibromyalgi oxå, det är troligtvis en efterslängare till amalgamet.. Ingen kan ju svara säkert på det.

Men gå till doktorn först…

Det låter inget vidare det du går igenom.

Kramar till dig!!!

tezzh
2010-02-09 20:55
0

jo har kontakt med flera doktorer till och med en Nerulog ville ändå höra med nån som varit med om samma kanske, vad är  amalgamförgiftning för nåt ? gjort röngen på ryggen väntar nu svar från röntgen på huvudet, hur får man reda på om man har det då ?tack så mkt kram

tezzh
2010-02-09 21:04
0

och föresten hur kan man få det där förgiftningen handlar om kvicksilver elle vad det stogd va ?

knas65
2010-02-09 21:26
0

Ja, det är kvicksilverförgiftning orsakad av amalgamfyllningarna som tandläkarna stoppat i våra munnar.

Kolla in Tandvårdsskadeförbundet. Jag vet tyvärr inte hur långt det är kommet i sjukhusvärlden vad gäller tron på amalgamförgiftning…

precis som fibro, en märklig sjukdom…

Jag gick själv till en naturläkare för ingen trodde eller ville lyssna på mig.

Läkaren sa till mig att sätta en glödlampa i munnen och kolla om det lyste…

Jag har sanerat alla mina plomber men det tar år att bli någorlunda bra.

Jag fick elallergi, men det har blivit näääästan bra… inte riktigt med andra ord. Har svårt för lysrör, kyldiskar, långa bilresor…

Men som sagt kolla hemsidan…

tezzh
2010-02-10 01:13
0

ok men hur vet du att du drabbades av de  ? ok så du kan itne ta i ett kylskåp eller ?

knas65
2010-02-10 15:48
0

Jag rasade samman över en natt…

Kramper i kroppen, domningar, det stack i kroppen, svårt att andas..

Jag märkte att så fort jag utsattes för el, t.ex spisen så blev det svårt att andas, det stack som om nån körde el i mig, typ tusen nålar i kroppen, det surrade i fingrarna.  Etc. etc..

Jag hade turen att jobba ihop med en anhörig till en som drabbats av detta…Han fattade vad det var frågan om..

Jag fick ju inte strömstötar av elgrejerna utan det var alla dessa elfält,,,

Strålningen av el som är ifrån alla grejer…

Har du en klockradio vid din säng så ta bort den…Den ger mer strålning än en mobiltelefon…

Ett stort ämne det här… Svårförstått, för det är en så konstig sjukdom, el-allergi, bara att man kan bli allergisk mot el verkar ju helknäppt, eller hur???

tezzh
2010-02-10 17:40
0

aha ok men hur ser du ut om man ahr den där sjukdomen kan me se det på tänderna eller ? , ok för jag har gjort MR fick svårt att andas och allting när jag gjorde den, och när jag ah gjrot blir jag grymt trött :;(

knas65
2010-02-10 22:27
0

Hej igen!  Jag tipsar dig om en sida där du kan läsa om amalgamskador osv.

Gå in på www.amalgamskadefonden.se.

Där finns en fil om symptom.

Sen finns ju Tandvårdsskadeförbundet oxå.

Eller googla på amalgam…

Titta där.

Så har du amalgam i tänderna kan det ju vara en bidragande orsak till ditt mående.

Men det är ju oxå viktigt att läkarna utesluter allt annat.

Lycka till!!

tezzh
2010-02-11 02:23
0

Tjena tack så mkt men finns det ingen bild hur det kan se  ut ?

knas65
2010-02-11 14:13
0

På amalgamskadefonden fanns en plansch på kroppen och olika sjukdomar och symptom. Titta på den…

Om du menar att man kan se det på tänderna så vet jag inte riktigt, men om jag inte minns fel så skulle man vara uppmärksam om plomberna blev svarta.

Har man både amalgam och guld i munnen så är det inte heller så bra.

Men jag känner att det finns de som kan det här bättre än jag. Så om du orkar så titta in på deras hemsidor..

Där finns säkert telnr. till någon oxå som man kan ringa om man är orolig och har frågor..

Ganska bra att detta kom upp för det har gett mig en spark där bak att jag nog ska ta hand om gifterna som ligger kvar i kroppen…

Kramar till dig!!

Hoppas du får hjälp, att må dåligt är inget jag önskar någon, men det är inte alltid lätt att hjälpa, kanske kan mina små tips vara till nytta!!!Glad