Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2139 ggr
bluemary
0

Hjälp vid akuta besvär

Undrar om någon har fått hjälp om man har sökt om
det gör så ont att man inte kan röra sig och man bara
är så ledsen.
Har någon sökt på ex. akuten ? 'Skulle vara bra att
få veta. Har aldrig sökt själv och undrar därför.

kajsa-kavat
0

Nej jag har aldrig sökt, MEN jag har varit "på väg" flera gånger. Men så har jag tänkt: vad kan dom göra ??

knas65
0

Jag har ringt till akuten när jag har haft så ont och frågat om det finns nåt att få om man åker in till sjukhuset. Men rådet där är att lära sig att leva med fibron…

När jag låg inlagd i november och hade inflammation i tjocktarmen så låg jag på OBS-avdelningen intill akuten. Hade så ont i magen och madrassen var hemsk, jag förklarade att jag har fibro och sa till dom att madrassen höll på att ta kål på mig.

Svaret jag fick var att om jag hade legat på en riktig avdelning så hade jag kunnat få en annan madrass… Blicken från den sköterskan sa mycket om vad hon tyckte o tänkte…

Sen kommer de in på morgonen och undrar om man sovit gott…

Då är det inte lätt att behärska sig…

[Jeremina]
0

Jag har sökt men inte fått komma in så jag har dålig erfarenhet av detta. Sköterskan sa att man nästan ska vara död innan man få komma in. Hon hänvisade ändå till Vårdcentralen. Och med alla neddragningar så lär det inte bli bättre.

LunaLovegood
0

Ja, jag har varit på akuten och det är fibron som spökar antar jag, senaste året har jag fått en väldigt ökad frekvens av bröst/hjärtmuskel inflamation, för det mesta stannar jag hemma men har jag allt för ont åker jag in, man vet ju aldrig när det inte är fibron…

Luna

islime
0

Ja, detta är nåt som oroat/oroar mig, när vet jag helt säkert att det är fibro och när det är nåt "allvarligt"?

Ibland värker det så, att jag helt givet hade störtat in till akuten om det ej var fallet att jag hade fibro….