Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1833 ggr
mo12
0

OT Störande reklam!!

Jag blir sååå störd på reklamen på denna sida. Jag får ont i huvudet av denna kille som öppnar och stänger fönstret hela tiden:) Nån annan som känner likadant?

mo12
0

Killen måste ha hört eller sett vad jag skrev, för han är försvunnen just nu:)

Rita-S
0

och sen går det att stänga så man inte ser det om man gör rätt :) Det finns program att lägga till som gör att man kan ta bort flash-reklam från alla websider. I Firefox finns ett eget filter om jag inte minns del. Fråga inne på datorer.ifokus vet jag! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hjortronsylt
0

Som Rita-S säger, så finns det tillägg i Firefox som stoppar att reklamen visas. Tycker själv det är oerhört störande så jag har lagt till dom.

Ni hittar tilläggen under Verktyg - Tillägg + sök efter Adblock Plus och även Flashblock.

Glad

bluemary
0

Någon som vet om man har windows vista (eller man ska
kanske uppge något annatSkrattande ?? Tack på förhand !

Anna_Sv
0

Firefox är en webbläsare, likt Internet Explorer som du kanske har. Vill du ha Firefox till din dator kan du ladda ner den här.

Flashblock finns här.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

TjockaBerta
0

Du verkar kunna Firefox, ursäkta att jag frågar.

Jag installerade Adblock men ingen reklam försvann från iFokus.

I högra hörnet av skärmen kan jag se att den är på men av 73 objekt har den blockerat 0.

>>>Malum domesticum<<<

knas65
0

Det är ganska komiskt med reklamen om celluliter…

Tänk om det räckte med att ha det…Skrikandes

Jag kan inte låta bli att småleGlad

knas65
0

#5  Vad händer om jag har både firefox och explorer installerat??

Det blir inte "krig" inne i datan då???

Kan inte ett smack om detta….

TjockaBerta
0

Det händer ingenting. Så har jag på min dator. Du får välja vilken Webläsare du vill ha som standard.

Men jag tror att min elektroniska ID inte fungerar med Firefox men då startar jag Explorer istället.

>>>Malum domesticum<<<

Anna_Sv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 TjockaBerta:
Adblock tar inte bort Flash-reklam, bara stillastående reklam. Du måste installera FlashBlock också. Då försvinner ALLT som har med Flash att göra. På min bild visar jag hur det ser ut. Det lilla runda "f"et innehåller en pil som jag kan klicka på om jag vill se reklamen eller filmen (alla Flash-filmer blockeras också alltså).

AdBlock är inte automatisk utan du måste blockera manuellt, men programmet kommer ihåg så nästa gång samma reklam ska visas så stoppas det. Idag är det inte stor idé att använda AdBlock eftersom de flesta sajter använder sig av Flash-reklam.

#8 knas65:
så länge din dator inte är från 80- eller 90-talet så ska det inte vara några problem. Förr kunde det nämligen ställa till problem om man hade två webbläsare, det blev "krig" mellan inställningar, plugin m m.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

TjockaBerta
0

Tusen tack för svaret. Nu förstår jag lite bättre. Jag ska ladda ner Flashblock istället från länken du la in.

Tack tack

>>>Malum domesticum<<<