Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2564 ggr
fibro
0

"Genant" fråga ang Lyrica

Skäms  Ni som ätit/äter Lyrica, har nån av er fått trassel med kisseriet???

Innan jag börja med dem var jag blandinkontinent och är fortf under utredning för lämplig behandling. Nu kan jag plötsligt knappt pinka alls och det kommer bara lite Obestämd  Ändå har jag bara trappat upp till 75 mg / dag…

knas65
0

Hej. Jag tog mig friheten att slå upp Lyrica på Fass.

Där står det att om man får minskad urinmängd under medicinering så ska man meddela sin läkare.

Tydligen kan man drabbas av njursvikt…

Så jag hade nog ringt min läkare omg.

Hoppas det var till någon hjälp…

mongu
0

Nej jag hade inga besvär med att kissa när jag tog Lyrica. Däremot så samlade jag på mig vätska så jag var tvungen att sluta med dom.

Det jag funderar på är om du märker att du har ökat i vikt nu när du inte kan kissa?

Mitt råd till dig är att ta kontakt med behandlande läkare så snart som möjligt. Du ska inte vänta anser jag.

Så ring den mottagning du går på och kräv ett samtal med läkaren.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro
0

#1 och #2…Tack för era svar. Jag försökte direkt få tag på min läkare, men han är inte där förrän på måndag Gråter

Men sjuksköterskan ska prata med nån annan läkare, hon tyckte jag omgående ska trappa ner. Väntar nu på att hon ska ringa och säga vad en läkare tycker.

Nej, jag har inte ökat i vikt som så, bara blivit mer svullen….

sunkan
0

jag har lyrica och haft snart i 1år, men jag har inte svårt att kissa däremot märker jag att jag får springa och lite otare ibland kommer det lite och ibland mycket. Jag har gått upp i vikt av dom.

ersexn
0

Verkar iaf inte vara bra att överdozera lyrica om man har problem med kisseriet…….:

https://www.flashback.org/t1109997

fibro
0

#5.. Men herrejösses, kastar man i sig på det viset är det inte konstigt att kroppen ballar ur  Förvånad.

Nää, läkarn sa jag ska trappa ner till tidigare dos, så ska han ringa på måndag och höra hur det gått.

Jag har iallafall bestämt mig för att trappa ur Lyrican helt, vill inte ha detta läskiga piller alls. Jag tycks vara väldigt känslig för läkemedel, alla jag provat har gett konstiga biverkningar så jag inte kunnat ta dem. Innerst tycker jag inte heller om att manipulera kroppen med kemikalier…

bluemary
0

Aha……där har "fibro"kommit på varför det tar sådan tid.
Dags att doktorera fibro !Flört

fibro
0

#7… Obestämd Sori, har inte en susning om vad du menar…

bluemary
0

Jag menar att jag nu förstår varför det tar sådan lång tid
med kisseriet. Det kan ju vara Lyrican !

Och så skojade jag lite (inget elakt förstås, sådana tankar
har jag inte) . Eftersom du kom på vad mitt problem beror
på så är du så pass duktig att du kan bli läkare.
Bra "fibro"!  nu så har jag hittat en lämplig förklaring !Glad

fibro
0

#9  Flört   Skrattande